17.5 שנות מאסר למחבל שדקר בעפולה

בית המשפט גזר היום 17.5 שנות מאסר על המחבל שדקר חייל בעפולה ופצע אותו באורח קשה. בנוסף הוא ישלם לחייל פיצוי של 40 אלף שקל בעשרה תשלומים (חדשות, בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות האבטחה)

בית המשפט גזר היום (שלישי) את דינו של המחבל טארק בן עבד אל פאתח יחיא שדקר לפני כשנה חייל בעפולה ופצע אותו קשה.

המחבל הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות הכלולות בשני אישומים, במסגרת כתב אישום מתוקן, על פי כתב האישום המחבל נכנס לישראל שלא כדין כשבועיים לפני מעצרו דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור קלקיליה. משם נסע לשכונת "אלמידא" באום אל פאחם, שם לן ומשם יצא לעבוד בעבודות מזדמנות.

בתקופה זו התרחשו בישראל באופן תכוף, פיגועי דקירה במטרה להביא למות של אזרחים יהודים חפים מפשע. על פי האישום הראשון, על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודי גמלה בלבו של הנאשם, החלטה לרצוח יהודים כשהוא מביא בחשבון את האפשרות כי ייהרג במהלך ביצוע הפיגוע וראה במוות זה כ"מות קדושים".

לצורך מימוש הפיגוע רכש המחבל באום אל פאחם סכין שאורכה 10 ס"מ אותה החביא בתוך נעליו. הוא חיפש מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע בו את הפיגוע.

המחבל בחר בעיר עפולה כיעד לביצוע הפיגוע, לאחר שבדק באינטרנט, שאכן בעפולה ישנם יהודים. טרם יציאתו לעפולה, פרסם המחבל סטטוס פרידה בפרופיל הפייסבוק שלו.

לאחר מכן יצא מאום אל פאחם לעפולה ברכבו של חאלד ג'אבר שהסיע אותו לעיר. לנהג סיפר כי הוא נוסע לעפולה כדי לפגוש אדם מנצרת לו הוא חייב כסף.

עם הגיעו לעיר הוא הסתובב ברחובות במטרה לאתר יהודי דתי או חייל כיעד מתאים לפיגוע, כשזיהה את החייל מרחוק הוא החליט לרצוח אותו. הוא הוציא את הסכין מנעלו והתקרב אליו שם את ידו על כתפו של הנפגע ואמר לו בעברית "אפשר שניה?", במטרה לגרום לנפגע להסתובב אליו.

החייל הנפגע הסתובב לכיוון המחבל שהתנפל עליו והחל דוקר אותו עם הסכין בבטנו. הנפגע התמוטט ארצה ונפל על גבו. הנאש הוסיף, והתנפל על הנפגע פעם נוספת. בעוד הוא שכוב ונאבק, ודקר אותו באמצעות הסכין פעמיים נוספות בחזהו.

מספר עוברי אורח נחלצו לעזרת הנפגע וניסו למשוך ממנו את הנאשם. בעוד עוברי אורח אוחזים במחבל ומנסים למנוע ממנו לדקור את החייל שוב ושוב.

בית המשפט קבע כי לאור הדברים והעובדה שהמחבל אינו מתחרט על מעשיו כלל הוא ירצה 17.5 שנות מאסר בפועל פלוס 18 חודשים על תנאי ופיצוי לחייל של 40 אלף שקל ב-10 תשלומים חודשיים שווים.

בית המשפט הכריע כי לא יוטל עליו קנס נוסף בהתחשב במצבו הכלכלי של המחבל ותקופת המאסר הכוללת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר