הבעיה של המתנחלים

אדמה גזולה? כך מאה שערים גדלה ליותר ממאה בתים

במאמר מיוחד מסביר הרב ישראל גליס את הבעיה של המתנחלים - ההסברה, ומספר על אדמות רבות ששייכות ליהודים - שהערבים משתמשים בהן בגזילה וחושף את ההיסטוריה של מאה שערים (בארץ)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מימין: מאה שערים, משמאל: עמונה (צילום: מיכה בונד ונועם מושקוביץ - פלאש 90)

כותרות העיתונים מהבוקר: "שופטי בג"ץ דחו את בקשת המדינה לעיכוב פינוי והריסת מאחז עמונה". המועד האחרון יהיה ביום ראשון של חנוכה, כ"ה כסלו, אז יש סכנה שממשלה ימנית תזרוק אנשים, נשים וילדים מאדמת ארץ ישראל שאנו יושבים בה - בזכות.

הבעיה היא לא הממשלה ולא בית המשפט אלא המיישבים - גוש אמונים וחטיבת ההתיישבות, אלו שגואלים אדמות בארץ ישראל זה חמישים שנה. ההסברה שלכם לקויה, התנחלתם בארץ ישראל ולא התנחלתם בלבבות תושבי ארץ ישראל.

האם החרדים לא יודעים מה זה ישוב ארץ ישראל? שבת הבאה היא "שבת חיי שרה", מדוע לא רואים חרדים בהמוניהם באים לחברון ולקריית ארבע להיות עם התושבים? מדוע אתם לא מצליחים להביא אל כל בית בישראל את החשיבות של הישיבה בארץ ישראל ההיסטורית - לא תל אביב של דיזנגוף ואחד העם, ולא חיפה וגם לא קיסריה וכפר שמריהו שיושבת על אדמה ערבית גזולה של הכפר אל-חרם שגירשתם ב-1959.

צריך ללכת ליסוד ולהתחיל מחדש, להסביר לכל מי שחפץ לשמוע את ההיסטוריה של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. אנחנו כאן לפני שלטון העות'מאניים, יש לנו סימנים בשטח - מקומות קדושים, ממצאים ארכיאולוגים ועוד.

העות'מאניים התורכיים החליטו בשנים 1858/1860 לחלק אדמות בארץ ישראל לכל מיני שייחים וחמולות של בדואים, ונתנו לאדמות שמות שונים - "מולק", "מירי", "מתרוכה", "מוואת". הרישום העות'מאני סבל מליקויים רבים ולא היו מפות מסודרות אלא ספרי אחוזה שבהם רק על 5% מהקרקעות יש רישומים בצורה מסודרת.

הגיעו הבריטים, ושינו את החוק של מכירת קרקעות והם התבססו על חלוקת האדמות של התורכים. כל ההסדרים האלו הם גזלה של אדמות מיהודים שגרו כאן לפני השלטון התורכי.

יש בידי "קושאן" חוקי של קניית 60 דונם אדמה בכפר חיזמה שנמצא ליד כביש עוקף רמאללה. מבירור שעשיתי לפני כמה שנים, על השטח שבבעלותי, יש מוסך וחניון של משאיות של קוקה קולה, וזאת לציין שכל אדמות הכפר שייכות ליהודים.

כמו כן כל השטחים של הכפר בית איכסה שייכים ליהודים, השטח הגדול במורדות הכפר לכוון מיי נפתוח שייכים למשפחת הרב עמרם בלוי, שהיה מראשי נטורי קרתא, ובמקום יש עשרות בתים.

במשך השנים נשלחו אליי כל מיני עורכי דין ערביים שאמכור את השטח, גם לאחרים הם פנו.

השאלה הגדולה היא למה לא קמים המתנחלים ופונים לבית משפט ומבקשים להרוס את הבתים האלו כי הם עומדים על קרקע גזולה? נמצאים הרבה יהודים בירושלים שמסתובבים עם שטרי קושאן שהאדמות שייכות אליהם.

גם למשפחת רעייתו של ח"כ הרב משה גפני יש שטח אדמה באזור רמתיים צופים, וערבים יושבים על האדמה הזאת.

כשבנו את שכונת מאה שערים, כשמה כן היא, מאה יהודים חתמו על שטר קנין שיואשה ריבלין וחברו בן ציון ליאון ירדו לליפתא וקנו מהמוכתר הערבי את השטח שנקרא אז "כרם כדכוד", המטרה הייתה להקים מאה בתים.

האדריכל היה קונרד שיק, ובשנת תרל"ד נערכה הקניה והחלו לבנות את הבתים. בתום הבניה התברר שיש 140 בתים. איך הגיעו עוד 40 בתים? כל לילה יצאו אנשים והזיזו את הגדר קצת ימינה וקצת שמאלה, קצת דרומה וקצת מערבה.

וכשמישהו הגיע אל הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל ושאל" "הרי זו גזילה, גניבה וכו'", ענה הרב: "סליחה, האדמה שלנו מהבטחת הבורא, אנו משלמים לגוי כדי שלא ישתולל".

7,000 מילים שפכו שופטי בית המשפט בהחלטה שלהם הסופית לגרש את יהודי ארץ ישראל מבתיהם ומדוע? כי הם יושבים על קרקע פרטית. למה לא קם מישהו ושואל ממתי הקרקע היא של הערבי שטוען לבעלותו על הקרקע? ממי הוא גזל את הקרקע?!

גם שופטי בית המשפט העליון יושבים על קרקעות גזולות, שיבדקו אצלם פנימה בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר