משרד הביטחון סירב להכיר בנכות של עובד שב"ס – ביהמ"ש הפך ההחלטה

שוב ביהמ"ש חלק על קצין התגמולים של משרד הביטחון, הפעם כשקיבל את ערעורו של סוהר בכלא השרון שנפגע ב-2008 במהלך עבודתו (משפט)

מערכת פסקדין | כיכר השבת |
הפגיעה בעמוד השדרה נגרמה במהלך שירותו. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עם שחרורו מצה"ל ב-1998, התגייס האיש לשירות בתי הסוהר, שם הוא משרת עד היום. בנובמבר 2008 הוא נפגע בשני אירועים.

לייעוץ תביעות מול משרד הביטחון:

עורך דין ייצוג נכי צה"ל

הראשון שבהם היה תאונת דרכים שהסתיימה בפינוי לבית חולים "מאיר בכפר סבא". הצעיר נהג בדרכו הביתה מכלא השרון, כאשר רכב פגע ברכבו מאחור באזור צומת דרור. כתוצאה מהתאונה הוא נפגע בצוואר ובגב התחתון. במשך מספר שבועות הוא לא היה מסוגל לעבוד והופנה לפיזיותריפה.

בסוף אותו חודש, וליתר דיוק ביום שבו חזר לעבודה בשירות בתי הסוהר, הוא החליק במדרגות ושוב פונה לבית החולים. הוא יצא לחופשת מחלה של כמה ימים וחזר לעבודה לאחר שהכאב קצת שכך.

במשך השנים הוא המשיך להתלונן על כאבים בגב התחתון, עד שבשנת 2012 הגיש תביעה להכיר בנזקיו ככאלה שנגרמו עקב השירות. עיקר הנזקים היו בלטים בגב התחתון – מה שנקרא "פריצות דיסק".

בשנת 2013 משרד הביטחון דחה את תביעתו וקבע כי אין קשר בין תלונותיו בגין נזקים בעמוד השדרה לבין שתי החבלות.

על החלטה זו הגיש האיש ערעור בבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עוה"ד יפתח קיפרמן. עיקר הדיון התמקד בחוות הדעת מומחים רפואיים של הצדדים, שחלקו זה על זה.

את משרד הבטחון טען ייצגה עוה"ד אורית בקרמן. מומחה מטעם המשרד טען כי אירועים חבלתיים – כלומר תאונת הדרכים וההחלקה במדרגות – לא יכולים להסביר את הופעת הפתולוגיה של הפגיעות שמהם סובל המערער. מסקנתו הייתה כי לא סביר שיש קשר בין האירועים לבין הממצאים בגב.

מנגד, המומחה מטעם המערער סבר, בין היתר, כי קביעה זו שרירותית ומוטעית.

המערער עצמו סיפר שעד שתי התאונות הוא לא סבל מכאבי בגב תחתון, ואילו מאז החל לסבול מכאבים באותו מקום שבהמשך התגלה שאותם אירועים גרמו לבלטי הדיסק.

ההסביר הסביר והיחיד

השופט ד"ר זאיד פלאח הסכים עם עיקרי חוות דעת המומחה שהגיש המערער. השופט הוסיף כי דו"ח שמאי הרכב שניתן לאחר תאונת הדרכים מאשר שלא הייתה זו תאונה קלה.

"אמנם בהתאם לאישור המשטרה נסגר התיק הן כנגד המערער והן כנגד הנהג האחר, אך אין כל קשר בין אשמתם של מי מהנהגים ובין השפעת התאונה על מצב הגב התחתון אצל המערער", הסביר השופט.

השופט אף הזכיר שהמערער התגייס לצבא ולאחר מכן לשב"ס ללא סעיפי ליקוי בגב התחתון, ועד שנת 2008 לא נמצאו ממצאים קליניים בעניין. לפיכך השופט סבר כי ההסבר הסביר היחיד הוא שנזקי הגב התחתון נגרמו באותן שתי תאונות משנת 2008.

בתוך כך השופט נתן "אמון מלא" בעדות המערער, וציין כי העיד בעקביות ובאופן מדויק.

בסיכומו של דבר, השופט קיבל את הערעור וביטל את החלטת משרד הביטחון. ביהמ"ש קבע כי "מצבו הרפואי של המערער בעמוד שדרה מותני נגרם במלואו תוך ועקב שירותו הביטחוני."

עוד נקבע כי המשרד ישלם למערער הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 8,000 שקל.

עורכי דין דיני נכי צה"ל • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבים: מערכת פסק דין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר