דיון נוקב על עתיד התקשורת

"לעם נמאס מאיתנו - ואנחנו לא שומעים אותו"

סגן עורך 'משפחה', שמעון ברייטקופף, עורר סערה בכנס אילת לעיתונות שערער על תפקידה של התקשורת הישראלית בוויכוח עם מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ השני • הדיאלוג המלא: בפנים (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כנס אילת ה-10 לעיתונות 2016 נערך בימים אלו באילת בהשתתפות בכירי עולם התקשורת בישראל. עיתונאים רבים נוטלים חלק בפאנלים השונים ובדיונים בשיתוף עם בכירי עולם התקשורת שממלאים את מסדרונות המלונות בעיר.

אחד הדיונים הסוערים שהתקיימו בפאנל היה בנושא תביעות ההשתקה שמנהלים אישי ציבור נגד כלי התקשורת כשהעיקרי שבהם היה התביעה של אורן חזן נגד ערוץ 2. בדיון אותו הנחה ליאור אברבך מ'כאן', השתתפו אבי וייס מנכ"ל חדשות 2, עו"ד הילה שמיר היועצת המשפטית של הרשות השניה, יוסי אליטוב עורך 'משפחה' ועוד.

במהלך הדיון ניהל יוסי אליטוב ויכוח סוער עם אבי וייס מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 על המסקנות המתבקשות בעקבות משפט אורן חזן.

הטונים בדיון עלו דווקא לקראת הסוף, כשאת המיקרופון קיבל סגן עורך 'משפחה' והפרשן הפוליטי שמעון ברייטקופף, שניצל את ההזדמנות לערוך דיון נוקב על תפקידה של התקשורת בישראל.

"האם באמת תפקידו של כלי תקשורת מרכזי בישראל, בימים של עוני ושל פערי מעמדות זה לעסוק ברכילות על עברו של ח"כ משולי רשימת הליכוד?"

ברייטקופף הוסיף כי אירועי השבועות האחרונים ובמיוחד תוצאות הבחירות בארצות הברית מלמדות לא מעט על הניכור שיש בין העם לתקשורת. "העם תופס אותנו כאוייבים, כמשרתי אג'נדות פוליטיות, האם העובדה שהמהדורה הכי נצפית בישראל עוסקת בזוטי דברים במקום בסוגיות מהותיות, לא משרתת את התפיסה הזו? אולי לעם נמאס כבר להתעסק בשאלות איזוטריות וחסרות משמעות, ורוצה לקבל תקשורת משמעותית יותר, שעוסקת בסוגיות הליבה עם קצת יותר רגישות לאנשים. אולי תם עידן הציפורניים השלופות והחיסולים הפומביים. העם נותן לנו קריאת כיוון ואנחנו מסרבים לשמוע. יש סוג של התבצרות במגדלי השן, במקום לרדת למטה ולהתכתב עם העם", הוסיף.

השאלה עוררה סערה גדולה, כשחלק גדול מהקהל, שמנה את בכירי עולם התקשורת הצדיקו את השאלה של ברייטקופף וחלק התנפל עליו בחמת זעם.

מנכ"ל חברת החדשות השיב שמדובר בתחקיר רציני ומחויב המציאות שחשף עוולה וטען מנגד כי דווקא קיימת אהדה גדולה למהדורות החדשות ונתוני הרייטינג מוכיחים זאת: "אני מאמין שכל כלי תקשורת רציני היה מפרסם את התחקיר הזה", אמר. "כנראה הסטנדרטים העיתונאיים שלי ושל ברייטקופף קצת שונים", חתם את הדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר