המגעים לשלום - נבלמו

הגר"ש כהן הכריע: "לא הגיע הזמן לשלום עם 'קול ברמה'"

הגאון רבי שמעון בעדני ביקש לסיים את החרם של ש"ס על רדיו 'קול ברמה'. במהלך פגישה עם נשיא המועצת הגר"ש כהן בהשתתפות דרעי, הכריע הגר"ש כהן כי לא הגיע הזמן לשלום | חשיפה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני והגר"ש כהן (צילומים: יעקב כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: נשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן קבע בשבוע שעבר כי "טרם הגיעה העת לשלום עם רדיו 'קול ברמה'", כך נודע ל"כיכר השבת".

בשבוע שעבר ביקש חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני להיפגש עם נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. הפגישה נחשבה לחריגה, בשל כך שהתקיימה ביום שני - ולא ביום רביעי, היום השבועי שבו מגיע הגר"ש בעדני לעיר העתיקה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש בעדני ודרעי הגיעו לבית נשיא המועצת בעיר העתיקה ובמרכז השיחה עסקו בנושא רדיו 'קול ברמה'. יצוין כי הרב בעדני נחשב לאחד מהרבנים המרכזיים התומכים ברדיו, ומעניק לתחנה שיחות חג ומדבר בשבחם.

במהלך השיחה תקף דרעי את אנשי 'קול ברמה'. "הרדיו הזה לא מכיר בהנהגתו של ראש הישיבה", אמר דרעי לגר"ש בעדני, והמשיך לדבר בתקיפות נגד הרדיו כאשר הזכיר את תקופת הבחירות שלדבריו הרדיו "רדף" את ש"ס וגרם לנזק לתנועה.

הדיון נמשך דקות ארוכות, כשבסופו של הדיון, נשיא המועצת הגר"ש כהן פנה לגר"ש בעדני וסיכם את הנושא במשפט קצר: "טרם הגיעה העת לשלום עם הרדיו", ובכך נחתמה השיחה.

ההתבטאות של הגר"ש כהן נחשבת לדרמטית במיוחד זאת בשל העובדה שבחודש האחרון צוטט בשם הרב כי אמר: "הרדיו חזר בתשובה, החרם הסתיים", ציטוט שנשמע בשמו של הרב בעדני שציטט את חכם שלום. כעת מתברר כי מדובר בציטוט לא נכון.

כזכור, החרם של ש"ס נגד הרדיו החל במלאות שנה לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, כאשר בדרשה שמסר הגר"ש כהן בעצרת השנה, אמר כי "קול ברמה נשמע ביללה" והוסיף כי "הרדיו הזה מקלקל אותנו".

בכיר ברדיו 'קול ברמה' המעורה בפרשה ובניסיון להוביל לשלום עם ש"ס טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הציטוט המדובר נאמר על ידי דרעי ולא על ידי חכם שלום, אני לא יכול לפרט".

אך למרות דבריו, במעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן אישרו את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" והסבירו את החלטת הרב: "קול ברמה עדיין לא עשו תשובה על ניסיון הפילוג שלהם והפגיעה בתנועה הקדושה ובמרן ראש הישיבה בתקופת הבחירות האחרונות".

גם בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי אישרו כי הוא תקף במהלך השיחה את רדיו 'קול ברמה' ומסרו בתגובה: "אכן השר טען שהתחנה נלחמה בכל כוחה בתקופת הבחירות נגד ש"ס עד שש"ס נאלצה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות ובהוראתו זה נפסק".

עוד נמסר כי "השר דרעי טען שרדיו 'קול ברמה' לא מכירים בהנהגתו של מרן חכם שלום כהן. לכן הוא הודיע בפגישה שאם חכם שלום ישנה את הוראתו, הוא יהיה הראשון שיתראיין שם".

מהנהלת רדיו 'קול ברמה' נמסר בתגובה כי "אנו ברדיו "קול ברמה" המהווה חלק ממורשת מרן זצוקל פועלים בהכוונתו הצמודה של הרהג שמעון בעדני שליטא כפי שעשינו בשנתיים האחרונות ואיננו מתכוונים להגרר אחר מניפולציות פוליטיות זולות המסלפות את המציאות כפי שקרתה בפועל ובאות אך מתוך מצוקה ולחץ. שמירת כבודם של כל חכמי ישראל היא בראש מעייננו ולפיכך לא נדבר בשמם ובוודאי לא נעוות את דבריהם וד"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר