דרמה במצרים

בוטל עונש המוות לנשיא לשעבר מוחמד מורסי

על רקע המהומות בשבועות האחרונים, בית המשפט המצרי ביטל את עונש המוות לנשיא לשעבר ואיש האחים המוסלמים - מוחמד מורסי. אנשי האחים המוסלמים - חוגגים (אקטואליה)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דרמה במצרים: על רקע המהומות בשבועות האחרונים, בית המשפט המצרי ביטל את עונש המוות לנשיא לשעבר ואיש האחים המוסלמים - מוחמד מורסי.

כזכור לאחר נפילת הנשיא מוחמד מורסי לפני כשנתיים הוא נעצר על ידי צבא מצרים והואשם בעשרות סעיפיי שחיתות וסיוע לרצח של מפגינים שעליהם הוא נידון למוות לפני כשנה וחצי. כבר בעת ניהול משפטו עלו קולות במצרים כי המשפט הוא לא יותר מהצגה וכי העונש שהושת עליו הוא עונש הרתעתי בלבד וכי אי אין כוונה אמיתית להוציאו אל הפועל.

מצרים הרשמית של א סיסי מבינה שאמנם אפשר להשתמש בבתי המשפט באופן חופשי אבל אט אט חודרת ההבנה של מגבלות הכוח הפוליטי והמשפטי. לצד מורסי נשפטו עוד רבים אחרים לעונשי מוות אך למעט עונש מוות אחד שהופעל כנגד איש האחים המוסלמים שזרק ילדים מגג לא בוצע במשך כמעט שנתיים עונש מוות למתנגדים פוליטיים.

הדרמה הנוכחית מתרחשת על רקע התחזקותם של האחים המוסלמים והפגנות סוערות בהן קוראים אזרחי מצרים לנשיא להתפטר בעקבות המצב הכלכלי הקשה וחוסר במוצרי מזון בסיסיים.

בעמודי פייסבוק המזוהים עם האחים המוסלמים התגובות לא איחרו מלהגיע. לטענתם הנשיא נכנע לאחים המוסלמים ויודע כי באם העונש לא יבוטל הם יגרמו לנפילתו. אתרי החדשות במצרים המזוהים עם הנשיא כצפוי משבחים את המהלך וטוענים כי הוא מעיד על חוזקו של הנשיא ועל חוזקה של מערכת המשפט המצרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר