"סוג של ביקורת"

קריקטורת 'הפלס' נגד בן דהן - אינה הסתה

הקריקטורה ב'הפלס' שהציגה את סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן כ"תליין" - אינה הסתה ויש בה "סוג של ביקורת", כך קבע המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הקריקטורה של 'הפלס' (סריקה / ארכיון)

הקריקטורה ב'הפלס' שהציגה את סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן כ"תליין" - אינה הסתה, כך קבע המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, בתשובה ששיגר ללשכת סגן השר.

"בפנייתך שבסמך, הבאת בפנינו קריקטורה, אשר פורסמה בעיתון 'הפלס' בתאריך 22.8.16 בה הוצג סגן שר הבטחון, ח"כ אלי בן דהן, שהוא לבוש במדי כדורגל, כתליין של חרדים, וביקשת כי נבחן האם הדברים עולים כדי הסתה נגד נבחר ציבור", כותב המשנה לפרקליט המדינה.

עו"ד איסמן ממשיך וכותב כי "לאחר בחינת הדברים, בראי החקיקה והפסיקה של בית המשפט העליון, סברנו, מבלי להקל ראש, כלל ועיקר במשמעות הדברים, כי הפרסום נשוא הפנייה, אינו מכיל קריאה ולו משתמעת לעשיית מעשה אלימות וטרור, כדרישת החוק, ומשכך הוא אינו מגלם את יסודות התנאים שנקבעו בסעיף 144ד2 לחוק העונשין התשל"ז - 1977".

"בחנו האם מדובר במעשים המגלמים את יסודות העבירה המנויה בסעיף 288 לחוק, העוסק בפרסום העולה כדי עבירת העלבת עובד ציבור, ואף בענין זה סברנו כי הפרסום האמור, אינו מגלם את יסודותיו של סעיף זה, וכי ניתן לראות בדברים סוג של ביקורת כנגד נבחר ציבור, זאת, על רקע עמדותיו הפוליטיות ופעלו, באשר לסוגיית גיוס חיילים חרדים לצה"ל, המעוררת מחלוקת בקרב המגזר החרדי", קובע המשנה לפרקליט המדינה.

כזכור, בחודש אוגוסט, שיגר אלי בן דהן מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בה הוא ביקש ממנו לנקוט בצעדים מול ההסתה החרדית נגד הגיוס. כעבור שבועיים, פורסמה ב'הפלס' קריקטורה בה הוא הוצג כתליין של חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר