כך נפתחו המגעים לעסקה

דרמה מאחורי הקלעים בתיק הרב ברלנד: עורכי הדין פוטרו

עורכי הדין הוותיקים פוטרו לטובת עורך דין חדש שפתח במגעים מול הפרקליטות והביא למתווה לפיו הרב יודה בעבירות קלות בתמורה לעונש מקוצר ושינוים בכתב האישום. הסיפור המלא (חדשות,ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ערוץ 2 דיווח הערב (שלישי) בכותרות המהדורה המרכזית כי הרב אליעזר ברלנד, המואשם במעשים חמורים, מנהל מגעים מתקדמים להסדר טיעון במסגרתו יוטל עליו עונש מקוצר של מספר חודשי מאסר, וכמו כן כתב האישום נגדו ירוכך.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים מתחוללת דרמה של ממש בין עורכי הדין של הרב ברלנד. כך, ביום חמישי האחרון הגיע לבית המשפט עורך דין בשם אפרים דמרי, כשהוא מחזיק ביפוי כוח מהרב ברלנד בו הוא מפטר את כל עורכי הדין המעורבים בתיק וממנה אותו (דמרי. ח.א.) כעורך דין יחיד. בית המשפט קבע כי בשל התהפוכות בתיק - השינוי בהרכב עורכי הדין יובא לדיון מיוחד.

במכתב שהוצג היום בפני בית המשפט כותב הרב ברלנד בכתב ידו "הנני אליעזר ברלנד מודיע שפיטרתי את עו"ד רחל תורן ואת עו"ד אביגדור פלדמן והם לא מייצגים אותי בשום הליך - גם לא בבקשות שיוגשו מיום זה ואילך. עורכי הדין שלי הם מיום 15/11/16 הם אפרים דמרי, משה בר אשר, מור יוסף יעקב, מאיר כהן. בברכת התורה באתי על החתום: עבדכם הנאמן אליעזר ברלנד".

מכתב הפיטורין של הרב ברלנד

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי המהלך הדרמטי הגיע על רקע מאבק בין עורכת הדין רחל תורן, המתנגדת להסדר טיעון, לבין עורך הדין דמרי התומך בהסכם - זאת לאחר שבשבוע שעבר בית המשפט הכריע נגד קו הגנה מרכזי בו התכוונו עורכי הדין לעשות שימוש.

יצויין כי עורך הדין אביגדור פלדמן אמר הערב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי משרדו מחזיק בכתב יפוי כוח מהרב ברלנד וכי הוא לא מודע למעשיו של עורך הדין דמרי. לדבריו, הוא הופתע לשמוע הערב בתקשורת אודות הסדר הטיעון המתגבש.

ל"כיכר השבת" נודע כי עורך הדין דמרי הסכים לעונש של 18 חודשי מאסר שייגזרו על הרב - זאת בתמורה להסרת חלקים מרכזיים מכתב האישום וריכוך הניסוח באישומים החמורים כמו גם הסרת מספר משפטים באישום הנוגע לשליחת תוקפים כנגד אחד המתלוננים בתיק.

אמש, נועדו עורכי הדין של הרב ברלנד עמו בכלא צלמון במשך שעות ארוכות, שם שטחו בפניו הרב את האפשרויות. ל'כיכר השבת' נודע עוד כי הבקשה להסדר הטיעון שנידון כעת - הגיעה מצד ההגנה במשפט הרב ברלנד.

גורמים המקורבים למתלוננות בתיק אמרו ל'כיכר השבת' כי חלקן הביעו בפני הפרקליטות התנגדות לכתב האישום. "במשך 4 שנים היא סבלה מרדיפות ללא הרף ועכשיו אחרי שהם הבינו שהוא יורשע הם 'מוכנים' להגיע להסדר טיעון? זה עוול בלתי יכופר" אמרו הערב הגורמים.

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי בשבוע האחרון, התבטא גורם בכיר ביותר בפרקליטות מחוז ירושלים בשיחה עם אנשיו של הרב ברלנד, והמליץ לחתום במהירות על ההסכם, "לפני שייצא לתקשורת ויהיה לחץ ציבורי לבטלו" כדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר