מתקפה חריפה

מפקד מחוז ירושלים: "גורמים חסרי הבנה מנגחים את המשטרה בשביל קידום עצמי"

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי משיב לטענות כנגד התנהלות המשטרה בהילולת רחל אמנו: "ישנם אנשים שלא מכירים את האירוע ומנגחים את המשטרה כדי לקדם את עצמם". האזינו (חדשות)

ניצב יורם הלוי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

לאחר שספג מתקפה - בעיקר מצד חבר הכנסת אורי מקלב - על העומסים בקבר רחל אמנו במוצאי השבת, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי משיב אש בראיון למרדכי לביא במהדורה המרכזית ברדיו קול חי, ומאשים כי גורמים פוליטיים מנסים לתקוף את המשטרה מבלי להבין את משמעות האירוע - רק בכדי לזכות באהדת הציבור.

הראיון של הלוי, הערב (קול חי)

ניצב הלוי אמר כי "קבר רחל נמצא במיקום בעייתי גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינת הגודל והמיקום שלו. השנה הגיעו 75,000 אזרחים במשך ימי ההילולה, רק במוצאי השבת הגיעו 45,000 מתפללים - מספרים אדירים בכל קנה מידה ובוודאי במקום בסדר גודל כזה".

הלוי הוסיף ואמר כי המשטרה נערכה להגעת המתפללים, אך "צריך לקחת בחשבון מספר דברים: לא כל מי שהגיע הסכים לעזוב אחרי 3 דקות ואי אפשר להכריח אותם לצאת. מכיוון שאי אפשר להכניס את כולם לאזור, לא יכולנו להכניס את כולם בבת אחת - זה למען שלום הציבור".

"אני חושב שחבל שישנם אנשים שלא מכירים בכלל את האירוע הזה, לדעתי הם בכלל לא היו שם והם משתמשים באיזה שהם דרכים בשביל לנגח את המשטרה. משום שאנשים רוצים אולי למקם את עצמם במקומות יותר טובים; אולי רוצים לשמש לשופר לאזרחים, שאגב אינם יודעים במה מדובר ולא מבינים את גודל האחריות".

הלוי הוסיף ותקף, כשהוא אומר כי ישנם נבחרי ציבור שמשמיצים את המשטרה רק כדי להעלות את קרנם בעיני הציבור "יש גם אנשי ציבור, אני לא אגרר לשמות - אבל אני מניח שמי ששומע אותי גם יודע, שיש כאלה שמשתמשים באירועים האלו כדי למקם את עצמם במקום טוב יותר ולנגח את המשטרה".

בהמשך הראיון, התייחס הלוי גם למצור הירושלמי בכביש רמות שסוקר בהרחבה באתר 'כיכר השבת' והסביר כי ירושלים מתפתחת, כאשר בירושלים עצמה בלבד רשומים 350,000 רכבים פרטיים, זאת מבלי לחשב את הרכבים שמגיעים מחוץ לעיר: "אני, יחד עם השוטרים, משתדלים להיות בכל מקום, אני גם קראתי את הכתבה ב'כיכר השבת' הפרסום הוא בסדר גמור על הנושא הזה ואני חושב שנכון היה להעלות אותו ולדבר עליו כל הזמן".

"מה שאני יכול להבטיח - שנעשה כל דבר בכביש רמות, אתם תראו, אנחנו ניתן מענה עם העירייה או בלעדיה, אנחנו משתמשים ביכולת האווירית בשביל לאתר בעיות, הציבור הירושלמי ירגיש אותנו ואני מקווה שנוכל לשפר את בעיית הפקקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר