ליצמן, אתה דואג למצביעי ג' או למוסלמים?

ההתייצבות של המפלגות החרדיות לצדם של המוסלמים בנוגע לחוק המואזין תמוהה ומעלה את השאלה מדוע הם תומכים במוסלמים ולא במצביעים שלהם שסובלים קשות (דעות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מסגד (צילום: שאטרסטוק)

חוק המואזין היה אמור להיות החוק שבו יתמכו המפלגות החרדיות שמתיימרות להיות חברתיות ודואגות לציבור ענק, ביניהם מאות אלפי חרדים שסובלים מידי לילה מהצווחות המוסלמיות בדציבלים אדירים. אך כנראה ששוב פרשנות פוליטית עקומה הפכה חוק חברתי נגד רעש מחריד ומזעזע, לחוק "אנטי דתי".

"החוק הזה הוא חוק אנטי דתי, בעצם. היום מכוון למוסלמים, מחר יכוונו חוק אחר נגדנו", טענו גורמים במפלגות החרדיות שככל הנראה כל מה שמעניין אותם הם הקולות של המצביעים בכפרים הערביים שמצביעים מידי מערכת בחירות לש"ס או ג'.

ליצמן ודרעי שכחו את המצביעים הסובלים שלהם ושכחו שאין שום מצווה באסלאם הקובעת שיש להפעיל רמקול בקולי קולות ומדובר בהמצאה חדשה של עשרות השנים האחרונות שנועדה בחלקה אכן להעיר את המתפללים המוסלמים (שלא מתעוררים ברובם) ובחלקה השני נועד להצהיר על הנוכחות המוסלמית בצורה כוחנית ואלימה.

החוק החדש יכול לשמור על יכולתם של המוסלמים לקרוא לתפילה בתוך הכפרים תוך כדי הנמכת הווליום בצורה משמעותית. ניתן למצוא פתרונות רבים לכך לו רצו אנשי המסגדים, אך הם ואנשי השמאל מחפשים כל העת את עמדת ה"מסכנים" שמנסים לפגוע בדתם.

מה הם בכלל צועקים במואזין? צפו (צילום: EdHanleyTabla / YouTube - Creative Commons)

בנוגע לטענות שעלו כי חוק המואזין יביא גם להפסקת צפירת השבת, ראשית, אין מצווה להפעיל רמקולים בקולי קולות גם לכניסת השבת, מדובר בהמצאה חדשה בת כ-20 שנה ואפילו פחות. מעבר לעובדה שבהחלט ניתן לעגן בחוק שהאיסור יופנה אך ורק כנגד רעש חריג בשעות המנוחה והלילה דבר שיאפשר את שתי דקות המוזיקה לפני כניסת השבת.

אחת הטעויות הגדולות של המפלגות החרדיות היא הפיכת נושאים שאינם קשורים לדת לנושאי דת שמעוררים סערה ובכיינות. דוגמה בולטת לכך הוא נושא שעון הקיץ. מידי שנה דרשו המפלגות החרדיות בעוז ששעון החורף יועבר לפני צום יום הכיפורים וכי מדובר בסוגיה דתית והנה זה כבר שנתיים ששעון הקייץ עובר כמה שבועות לאחר יום כיפור ולא קרה כלום, אף אחד לא נפגע ואפילו יום כיפור הפך לנוח יותר עבור רבים שרוצים לנוח בין תפילת מוסף לתפילת המנחה.

בחירת נושאים טכניים והפיכתם לנושאים דתיים הם אלו שמציתים את האש גם במקרה הזה. במקום לבוא ולומר למוסלמים: "זהו חוק עזר עירוני בו אף ציבור לא מפריע לציבור אחר לחיות את חייו בצורה שקטה ונעימה" מעבירים במפלגות החרדיות מסר כי אכן מדובר בחוק אנטי דתי וכי כביכול יש הצדקה ולגיטימציה בזעם המוסלמי, זאת למרות שבפועל המטרה היחידה היא הנמכת הדציבלים והענקת השקט המיוחל למיליוני אזרחים במדינת ישראל.

ניתן לדון בנוסח החוק ובפרטיו, ניתן וצריך למצוא פתרונות יעילים שיהיו מקובלים על כולם, אבל יש צורך אחת ולתמיד לפעול בנושא בצורה ברורה ויעילה ולהבהיר שהמצב העכשווי אינו קביל ואינו יכול להמשיך וכאן מפספסות המפלגות החרדיות ובגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר