"רוקד על כל החתונות"

חוק המואזין: דרעי טרם הצטרף לערר שהגיש ליצמן

יושב ראש ש"ס השר דרעי הכריז כי הוא מצטרף לערר של השר ליצמן כנגד חוק המואזין, אך בפועל הדבר לא קרה. בכיר ב'יהדות התורה': "דרעי מנסה לרקוד על כל החתונות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי הכריז אמש כי הוא מצטרף לערר של השר יעקב ליצמן כנגד החלטת ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר את חוק המואזין, אך בפועל הדבר לא קרה.

לדברי גורם בכיר בקואליציה: "נכון להבוקר דרעי לא הצטרף, ליצמן היחיד שחתום על הערר. יש 'דיבור' שאולי דרעי ייתן לשר דוד אזולאי הוראה שיצטרף, אבל גם זה עדיין לא קרה, הוא הוציא הודעה לתקשורת ותו לא".

ב'יהדות התורה' טוענים כי "דרעי מנסה לרקוד על כל החתונות". לדברי בכיר במפלגה: "ליצמן בא ושם את הערר, דרעי מודיע לתקשורת שהוא תומך ומצטרף, אבל בפועל לא עשה זאת. אם דרעי מצטרף בפועל ולא בכותרת זה יגרום ללחץ גדול יותר על ראש הממשלה שיצטרך להגיע להסכם הכי טוב שיכול להיות בנושא בפרט בנושא השבת".

כזכור, אתמול אמר בכיר בש"ס כי "אין צורך בחוק המואזין. על פי חוק המפגעים והתקנות אפשר להפסיק את זה. זו גם עמדת שרת המשפטים והשר אלקין שמופקד על חוק המפגעים .וזו גם עמדת השר לביטחון פנים. הבעיה זו האכיפה.

"גם אם החוק המיותר הזה יעבור ולא תהיה אכיפה אז לא ישנה שום דבר חוץ מפגיעה בכבודם של אזרחים רבים. ובפרט שלשון החוק החדש עלול לפגוע גם בכריזה לקראת כניסת שבת. לכן השר דרעי תומך בערר שהגיש השר ליצמן".

בתוך כך, חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג תקף את השרים החרדים המתנגדים להצעת החוק ואמר: "עמידתם של שני יו"רי המפלגות החרדיות ליצמן ודרעי לצידם של הערבים וכנגד רצון בוחריהם,לא נובעת מאותן סיבות:

"השר ליצמן באמת דואג לכבוד השבת ואני מוקיר אותו על עמדתו ודאגתו לשבת, בעבר נפגשתי ושוחחתי עימו על חיזוק מעמד השבת ולכן ברור לי שדאגתו אמיתית וכנה".

לדבריו: "לעומת זאת, עמדת יו"ר ש"ס שמתבטאת גם בהתבטאויות מצד חברי כנסת שונים של ש"ס (גואטה ומרגי) נובעת מהעובדה המצערת שמצביעי ש"ס הערבים לוחצים על יו"ר ש"ס, השר דרעי ועמדתו היא עמדה פוליטית צרה ולא מתוך חשש לשלום השבת,על חוסר האכפתיות של ש"ס לדמותה של השבת כבר נחשפתי בעבר בהתנהלות סיעת ש"ס בירושלים סביב נושא אישור חילולי השבת במתחם התחנה בירושלים".

בלשכת השר אריה דרעי סרבו להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר