"אין משא ומתן"

הבית היהודי מתעקשים: חוק ההסדרה יעלה

למרות התנגדותו של נתניהו, בבית היהודי מתעקשים להעלות להצבעה טרומית את חוק ההסדרה הנוגע גם לפינוי עמונה ולשם כך הם חייבים גם את תמיכת הח"כים החרדים (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אמיל סלמן, פלאש 90)

חוק ההסדרה יובא היום (רביעי) - אם לא יהיה שינוי - להצבעה טרומית במליאת הכנסת לאחר שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה למרות התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אולם בבית היהודי מתעקשים להעביר אותו כמעט בכל מחיר.

נתניהו מסתמך על עמדת היועץ המשפטי לממשלה שטען כי מדובר בחוק בעייתי שלא יוכל להגן עליו בבג"צ. מנגד בימין גייסו 100 עורכי דין שטענו כי יתנדבו לעשות את עבודתו של היועץ המשפטי לממשלה ולהגן על החוק בעת הצורך.

בבית היהודי כאמור, מתכוונים שלא לוותר ולהמשיך לקדם את החוק במיוחד לאור החלטת בג"צ שלא לדחות את הריסת היישוב עמונה. על פי ההערכות כרגע יהיה רוב להעברת החוק בקריאה הראשונה למרות שגם כחלון הודיע כי הוא מתנגד להצעה.

מטרת החוק העיקרית היא כאמור, למנוע את פינוי עמונה. על הפינוי יש כבר החלטה חלוטה של בג"ץ שקבע כי היישוב יפונה עד סוף חודש דצמבר השנה, כך שראש הממשלה מנסה להימנע מהתנגשות עם בית המשפט. למרות שכאמור בהחלט ייתכן וההצעה תעבור בשל תמיכה אפשרית של המפלגות החרדיות בהצעה.

הבוקר אמרו בבית היהודי כי "אחרי שנה של גרירת רגליים, אין דרך אחרת להציל אלפי בתים ביהודה ושומרון. בנט הורה לחברי סיעתו כי אין מגעים ואין קיזוזים".

הפרשנים הפוליטיים מסבירים כי כדי להעביר את החוק חייב בנט להצליח לגייס את המפלגות החרדיות לנושא.

אפשרות נוספת היא שבנט ירכך את ההצעה ויוסר הסעיף המבקש להחיל את המצב המשפטי החדש על היישוב עמונה - או אז ייתכן שכחלון יסכים לתמוך בחוק כי הוא לא יעקוף את בג"ץ. במידה ובנט יסרב להתגמש כפי שהוא מצהיר כעת יוכל כחלון להגיש ערר ולהעביר את החוק לממשלה שם צפוי נתניהו לקבור את החוק.

הצעת החוק, שעברה בוועדת שרים לחקיקה ותובא למליאה, מבקשת לקבוע שלא יפונה אוטומטית שטח במחלוקת שהמדינה הייתה מעורבת בהקמתו או במימונו. אם יהיה דורש לקרקע שיוכיח בעלות, הוא יוכל לפנות לממונה על הרכוש ביהודה ושומרון ויוצעו לו שתי חלופות: שווי של 125% מהנכס או קרקע חלופית. אם יסרב לחלופות הללו, הוא יוכל לפנות לערכאה שיפוטית על מנת לבקש להשיב לו את הקרקע. מדובר בנוסח מרוכך לחוק, שאליו הוכנס סעיף שלפיו אם תתגבש החלטה מדינית המחייבת פינוי, המפונים יקבלו פיצוי כספי מהמדינה או קרקע חלופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר