יוקר המחיה

משפחות חרדיות יוצאות נגד המחירים המופקעים של תחליפי חלב לתינוקות

מחקרים שנערכו גילו כי משפחה מוציאה מידי חודש מאות שקלים על מוצרי התינוק. במקביל מתפרסמים נתונים ולפיהם במקום השלישי במצעד הגניבות נמצא תחליף חלב אם (צרכנות נבונה, שיווקי)

כשמדברים על יוקר המחייה צריך לדבר על מוצרי תינוקות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אף שהם בני אנוש קטנים, ונראה כי אין להם צורך בדבר מלבד חום, אהבה והזנה, ענף המוצרים לתינוקות מגלגל מיליארדי שקלים בשנה. כעת קמה קול זעקה בניסיון להפחית את העלות היקרה.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות גילו כי ההוצאה העיקרית על התינוק מתרכזת בשנה הראשונה לחייו. מדובר בהוצאה חד-פעמית של 3,000 עד 14,000 שקל על רכישת ציוד לתינוק ובהוצאה שוטפת של כ-1,000 שקל לחודש על רכישת מזון לתינוק ומוצרי פארם לטיפול בתינוק.

בשל מחירם הגבוה, מוצרי מזון תינוקות נמצאים במקום השלישי במצעד הגניבות מהסופר. על פי הערכות שונות של גורמים במשטרה ושל קציני בטחון חלה עלייה בגניבות במרכולי מזון. מדובר על עשרות אלפי מקרים שנתפסו ועוד אלפי לקוחות שלא נתפסו, כאשר הנזק מגניבות במרכולים נע, על פי ההערכות, בין 150 ל-300 מיליון שקל בשנה ולעיתים אף יותר מכך.

משפחות רבות בציבור החרדי קובלים על כך שמידי חודש הם נאלצים להוציא מאות שקלים על מוצרים שונים כשהיקר שבהם – תחליף חלב אם. ההורים זועקים על המחיר ואמרים כי הוא "מופקע וכי המצב הקיים אינו יכול להימשך וכשמדברים על יוקר המחיה צריך לדבר על מוצרי תינוקות. אם יפחיתו את המחיר כל משפחה תחסוך כסף משמעותי מידי חודש".

הורה נוסף סיפר על הדילמות הקשות שעוברות עליו מידי תקופה בקניית תחליף חלב אם. "אני נאבק עם עצמי כדי לרכוש תחליף חלב אם מהכסף האחרון שיש לי ולעתים אני נאלץ לקצץ במוצרים אחרים בבית כדי לרכוש את המוצר הבסיסי לתינוק. המצב הזה מקומם ובלתי נסבל".

זעקת ההורים לא נפלה על אוזניים הערלות ובחודשים האחרונים ועדת שרים לחקיקה אישרה החלת פיקוח על מחירי תרכובות מזון לתינוקות. טרם ידוע בכמה יירד המחיר אך מה שברור שהמחיר האבסורדי היום ישתנה.

יזהר נבון מנהל קרן צדקה וחסד "מאירים" העוסקת במתן וסתר למשפחות ברוכות ילדים, אומר כי בארגונו התקבלו בחודשים האחרונים פניות רבות מהורים שהלינו על המחירים המופקעים של מוצרי תינוקות. "אנחנו עוסקים ביוקר המחיה למוצרי תינוקות כבר חודשים רבים וככל שהזמן חולף אנו מבינים עד כמה חמור המצב".

נבון מגלה כי בשל הנתונים המדאיגים "קרן מאירים" החלה בגיוס חירום לצורך סבסוד עבור תחליף חלב אם למשפחות ברוכות ילדים. "אנחנו הצבנו יעד לטפל בזה בתקופה הקרובה וכולי תקווה שיחד עם עזרת הציבור נוכל להיות אנשי בשורה ולתת פתח של תקווה לאותן משפחות שאין ידם משגת ברכישת המוצר הבסיסי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר