עורך דין חדש ומגעים לעסקה

הדרמה בתיק הרב אליעזר ברלנד: המשפחה נגד החסידים

פרטים חדשים על הדרמה בייצוג הרב ברלנד: עורך הדין החדש שנשכר והחל במגעים לעסקת טיעון עם הפרקליטות גויס על ידי משפחת הרב ונגד עורכי הדין שנשכרו על ידי החסידים. חשיפה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תשע"ז | 16.11.16
(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

המאבק על ייצוג הרב המואשם: לאחר חשיפת 'כיכר השבת' אמש (שלישי) כי הרב אליעזר ברלנד הנאשם במעשים חמורים פיטר את עורכי דינו רחל תורן ושותפיה ועורך הדין אביגדור פלדמן ושותפיו לטובת עורך הדין משה בר אשר ממשרד עורכי הדין של אפרים דימרי, מתבררים פרטים נוספים: ל"כיכר השבת" נודע כי מי שעומד מאחורי המהלך הדרמטי הם בני משפחתו של הרב ברלנד, שמעוניינים לסיים את הסאגה שגורמת לטענתם לנזק תדמיתי בלתי הפיך.

ל"כיכר השבת" נודע כי בני המשפחה ששכרו את שירותיהם של עורכי הדין דימרי ובר אשר, היו מוכנים להתפשר מול פרקליטות המדינה לגבי חומרת העונש - אך התעקשו כי כתב האישום יתוקן וימחקו ממנו תיאורים חמורים שעלולים לגרום למבוכה גדולה במידה והרב ברלנד יודה בהם. כפי שנחשף ב"כיכר השבת" אמש, בני המשפחה גם דרשו לשנות את הניסוח בסעיף התקיפה ולמחוק את התיאור על שליחת התוקפים "לשבור את הידיים והרגליים" למתלונן.

לכיכר השבת נודע כי במקביל להסכמת עורכי דינו של הרב ברלנד להודות באישומים המתוקנים, עורכי דינו הודיעו כי הרב ברלנד יסכים לפיצוי של 25,000 שקלים לל מתלוננת. עוד נודע כי במידה והרב ברלנד יורשע ללא הסדר טיעון, הפרקליטות צפויה לדרוש עונש מאסר של בין 3 ל-4 שנים.

מכתב הפיטורין של הרב ברלנד לעורכי דינו (סריקה)

ההודעה על פיטורי עורכי הדין הגיעה לעורכי הדין תורן ופלדמן בהפתעה גמורה. עו"ד תורן שנשכרה על ידי תלמידיו של הרב ברלנד התבקשה על ידי החסידים לנהל משפט ראיות, ואילו עו"ד פלדמן שנשכר על ידי איש עסקים המקורב לרב ברלנד עבד בשיתוף עם עו"ד תורן. עו"ד דימרי שנשכר על ידי המשפחה הצליח להגיע למו"מ מתקדם עם הפרקליטות עוד לפני שעורכי הדין הוותיקים פוטרו במכתב בכתב ידו של הרב ברלנד.

רק ביום שני השבוע, הגיש עו"ד דמרי את המכתב בכתב ידו של הרב ברלנד לבית המשפט, אז נקבע כי בית המשפט ידון מחר (חמישי) בשאלת הייצוג. לבקשת עו"ד בר אשר, הדיון יערך בנוכחותו של הרב ברנלד.

ל'כיכר השבת' נודע כי היום הגיעו נציגי כל עורכי הדין לכלא צלמון שם נפגשו עם הרב, מחר בדיון צפוי עו"ד בר אשר להציג שני מכתבים שונים מהרב ברלנד, את המכתב המקורי ובנוסף מכתב נוסף שכתב הרב ברלנד היום, מנגד צפויה עו"ד תורן להציג מכתב שקיבלה היום מהרב ברלנד שלטענתה מבטל את המכתבים האחרים, ובמקביל יוצג מכתב נוסף בכתב ידו של הרב ברלנד.

במרכז: הרב אליעזר ברלנד. ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

עו"ד תורן ועו"ד פלדמן סרבו להגיב לפנייתנו. עו"ד בר אשר אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא מצר על כך שפורסם בתקשורת כי הוא מנהל מו"מ להגעה להסדר טיעון, אך סרב לאשר או להכחיש את הדיווחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר