אחרי ניצחון טראמפ

לאן ילכו אנשי הבית הלבן אחרי עידן אובמה?

כנהוג בארה"ב אנשי הבית הלבן יוחלפו על ידי אנשי אמונו של הנשיא הנבחר. כבר עתה פועלים אובמה ואנשיו כדי לסייע לעובדים הרבים שחייהם ישתנו מן הקצה אל הקצה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אובמה עם מובטלים עתידיים (צילום: פוט סוזה)

בניגוד להתנהלות בישראל בה רק השרים וחברי הכנסת מתחלפים בעת שינויי ממשל, בארה"ב באמת מתכוונים למשול ומחליפים כמעט את כל פקידי הממשל באנשים משלהם שיקדמו את האינטרסים על פי תפיסת העולם של הנשיא החדש. ומה יעשו כל המפוטרים ב-20 לינואר? כבר עתה מנסה הנשיא היוצא ברק אובמה לסייע לאנשיו במציאת עבודה חלופית.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, אובמה וצוותו הזמינו נציגים מפייסבוק, אינסטגרם וחברות אחרות כדי לתת לעובדים הצצה לשוק העבודה שמחכה להם. גורמים ברשת LinkedIn העוסקת בקשרים עסקיים מסייעים לעובדי הבית הלבן למצוא דרכים לשווק את כישוריהם.

אוניברסיטת ג'ורג'טאון, התגייסה אף היא לעזרת העובדים וגיבשה תכנית פיתוח מקצועית מותאמת ששמה "עתיד44" (אובמה הוא הנשיא ה-44 של ארה"ב) כדי ללמד את אנשי אובמה כיצד לבסס את חייהם אחרי הבית הלבן.

271 אנשי אובמה כבר השתתפו בתוכנית "עתיד 44" בג'ורג'טאון, הניתנת ללא עלות הודות לתורם אלמוני. המשתתפים נרשמים לארבע סדנות ערב בנות שעתיים או לסדנה אחת הנמשכת שמונה שעות.

למי שתהה האם ניצחון של קלינטון היה מותיר את העובדים בתפקידם, עוד לפני שהתברר שטראמפ ניצח בבחירות, ההערכה הייתה שרק מעטים – אם בכלל – מעוזריו של אובמה יקבלו תפקיד בממשל הבא. רבים מהם מותשים וציפו שהילרי קלינטון, אם תיבחר, תרצה למנות צוות משלה. ניצחונו המפתיע של טראמפ בבחירות הוריד מהפרק למעשה כל אפשרות שמישהו מכמעט 500 אנשי הסגל יישאר בבית הלבן.

מומחים מסבירים כי העובדה שהרפובליקנים שמרו על שליטתם בסנאט ובבית הנבחרים פירושה שלאנשי ממשל אובמה יהיו פחות אפשרויות להשתלב במשרות ממשלתיות אחרות בוושינגטון.

אנשי סגל רבים שעוזבים את הבית הלבן צפויים לעבור לאזור סן פרנסיסקו ולאזור ניו יורק, מקומות שבהם יש משרות היי-טק רבות ורגישויות תרבותיות התואמות את התרבות בבית הלבן בעידן אובמה. אנשי הסגל האלה יצטרפו לעשרות עוזרים לשעבר של אובמה שהצטרפו לגוגל, אמזון, סנאפצ'ט וחברות דומות הפונות בעיקר לדור הצעיר.

דוברת הבית הלבן ג'ניפר פרידמן אמרה כי אובמה הנחה את אנשי הסגל שלו להמשיך לעבוד במלוא המרץ על ענייניו עד יום השבעתו של טראמפ, אבל מודע גם לכך שסוף ההעסקה שלהם יגיע בעוד פחות מתשעה שבועות. "תקופת המעבר בין שני ממשלים היא המציאות שאיתה מתמודדים רוב אנשי הסגל, והיא מביאה הן התרגשות לקראת מה שעתיד לקרות בפרק הבא בחייהם או לקראת ההזדמנות למלא מחדש מצברים שלה הם חיכו זמן רב, והן מודעות לשינוי הגדול הממשמש ובא", אמרה פרידמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר