מל"ל: רכישת הצוללות מגרמניה היה בהליך מקצועי וסדור

במל"ל מתייחסים לתחקיר ערוץ 10 על רכישת הצוללות מגרמניה ומגוללים בתגובה ארוכה את ההליך המקצועי שקדם לרכישת הצוללות (חדשות, בארץ)

(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

במטה לביטחון לאומי מגיבים הערב לחשיפה אתמול בערוץ 10: המועצה לביטחון לאומי פרסמה היום (רביעי) הודעה באמצעות לשכת ראש הממשלה המתייחסת לחשיפה אתמול בערוץ עשר ולפיה עורך הדין דוד שמרון המייצג את ראש הממשלה מייצג גם כן את נציג המספנה שבנתה את הצוללות שישראל רכשה.

ההודעה מפרטת את כל הליך הרכישה והאישורים לרכישה מול גורמי המקצוע בצה"ל, במערכת הביטחון, ובקרב הפוליטיקאים.

בהודעה נאמר "רכש הספינות נעשה בתהליך מקצועי וסדור, ללא שום השפעה חיצונית. במסגרת ההיערכות להגנה על שדות ומתקני הגז החליטה הממשלה על רכישת ארבע ספינות שטח. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת מערכת הביטחון, המל"ל ומשרד החוץ. ההחלטות לרכישת הצוללות נעשו על בסיס שיקולים מדיניים, מבצעיים, טכנולוגיים ותקציביים, לממש את הרכש בהסכם בין ממשלות ישראל וגרמניה, רכש הצוללות מגרמניה נעשה גם הוא בתהליך מקצועי סדור, ללא שום השפעה חיצונית, ובהמלצת כל גורמי המקצוע במשרד הביטחון, צה"ל, והמל"ל, כפי שעולה ממסמכים ומדיונים רבים".

בתגובת ראש הממשלה לכתבה אתמול נאמר כי ראש הממשלה אינו מכיר את נציגי המספנה בארץ ולא ידע על שום קשר בינו לבין עו"ד שמרון. עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בעניין כלשהו הקשור ללקוחותיו. הסיבה היחידה לעסקה עם הגרמנים היא שיקולים אסטרטגיים ושיקולים כלכליים.

מטעמו של עו"ד דוד שמרון נמסר אתמול בתגובה: "לא שוחחתי מעולם מול גורמי מדינה כלשהם בנושא הפרטת מספנת חיל הים ולא טיפלתי מול גורמי מדינה כלשהם בסוגיית רכש כלי שיט ע"י מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר