דבר המפסידה

קלינטון: השבוע לא רציתי לצאת מהבית

המועמדת הדמוקרטית שהובסה בבחירות לנשיאות, סיפרה בהופעה פומבית ראשונה מאז ההפסד, על תחושותיה הקשות ועל האכזבה מהכישלון הצורב והמפתיע במירוץ (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הילרי קלינטון (צילום מסך מתוך יוטיוב)

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון שהפסידה במרוץ לנשיאות ארה"ב למועמד המפתיע דונלד טראמפ הופיעה אמש (רביעי) הופעה פומבית ראשונה מאז נאום ההפסד שנשאה בשבוע שעבר וחשפה מעט מרגשות ההפסד.

"היו כמה פעמים בשבוע האחרון שבהן כל מה שרציתי לעשות זה להתכרבל עם ספר טוב או עם הכלבים שלנו, ולא לצאת יותר מהבית לעולם", אמרה בערב התרמה לקרן צדקה לרווחת ילדים, "אבל אתה לא יכול להפסיק לשלם שכר דירה רק כי דברים לא מסתדרים כפי שרצית", הוסיפה קלינטון שכמובן לא מתמודדת עם בעיות תשלום שכר דירה לאור ההכנסות הגבוהות שלה ושל בעלה.

האירוע של הקרן "לנצח נגד כל הסיכויים" שהתקיים בוושינגטון נקבע עוד טרם הבחירות, וקלינטון קיוותה לנאום בו כנשיאה הנבחרת. "אני מודה, להגיע לכאן הערב לא היה הדבר הכי קל בשבילי", סיפרה קלינטון שסימני העייפות ניכרו על פניה וניכר היה בחלקים מסוימים ממנו שהיא "בולעת את דמעותיה", היא אמרה ששקלה לבטל את הגעתה, אך בסוף החליטה לקיים את התחייבותה מתוך כבוד לחברתה מייסדת הארגון.

היא סיפרה בנאומה שארך כ-20 דקות ששאבה השראה ממייסדת הארגון, מריאן רייט אדלמן, בזמן שהתכוננה לנאום. "אם יש מישהו שיודע כיצד להרים את עצמך ולחזור לעבודה זו מריאן. היא עשתה זאת כל חייה, והיא עוזרת לכולנו לעשות את זה גם כן". קלינטון התמחתה אצל אדלמן במהלך לימודי המשפטים, ולאחר שסיימה את התואר חזרה לעבוד עבורה בקרן שבמסצ'וסטס. "אדלמן לימדה אותי שכשאתה נופל – אתה חייב לקום בחזרה", אמרה קלינטון.

קלינטון פנתה לנוכחים ואמרה כי היא מודעת לכך שהם מאוכזבים מתוצאות הבחירות. "גם אני, יותר ממה שאי פעם אוכל להביע. אבל יש לנו עבודה לעשות. אני מבקשת מכם להישאר מעורבים, בכל רמה. זו הדרך שבה נעבור את זה, כך נתרום את חלקנו. "אני יודעת שזה לא קל. אני יודעת שבמהלך השבוע האחרון הרבה אנשים שאלו את עצמם האם זו המדינה שהכירו. אבל בבקשה תקשיבו למה שאני אומרת - אמריקה שווה את זה. המדינה שלנו שווה את זה. אנחנו חייבים להילחם על הערכים שלנו ואף פעם לא לוותר".

קלינטון, שהייתה מזכירת המדינה והגברת הראשונה של ארה"ב, וספגה לא מעט ביקורת על ניסיונותיה העיקשים להמשיך בתפקיד פוליטי ציבורי אמרה לקהל כי לא הגיעה לשירות הציבורי כדי לכהן במשרה רמה. "לפני 45 שנה, כאשר התחלתי את עבודתי בקרן, זו הייתה נראית מטרה גדולה מדי, ובהתחלה החלטתי להיות פעילה פוליטית על מנת להשתמש בהשכלתי המשפטית כדי לסייע לילדים", אמרה.

קלינטון הדגישה בנאומה כי היא עדיין מאמינה שאזרחי ארה"ב "חזקים יותר ביחד" – סיסמת הבחירות שלה. "זו עדיין המדינה הגדולה בעולם. זה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר