מי אשם?

מיזם השכרת האופניים בירושלים הוקפא

המיזם בו הושקעו מאות אלפי שקלים היה אמור להיפתח כבר בקיץ ובינתיים הוקפא, גורמים בפרויקט מאשימים את החרדים שהתנגדו מטעמי חילול השבת, אך העירייה - מכחישה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השכרת אופניים בתל אביב (צילום: פלאש 90)

עיריית ירושלים הקפיאה מיזם להקמת מערך להשכרת אופניים ולפי הדיווח ב'הארץ' הסיבה לכך נעוצה בהתנגדות של חרדים בקואליציה, שמחו על כך שהמיזם מאפשר להשכיר את האופניים גם בשבת באמצעות כרטיס אשראי מה שיגרום לחילול שבת, זאת למרות שהנציגים החרדים בעירייה טוענים כי לא התנגדו למיזם כלל.

בשנים האחרונות קידמה העירייה בשיתוף חברת עדן, חברה בבעלות העירייה העוסקת בפיתוח מרכז העיר, מיזם גדול להקמת תחנות עגינה והשכרת אופניים. המיזם אמור היה לכלול 500 זוגות אופניים שיחולקו בין 50 תחנות עגינה. בשל הטופוגרפיה ההררית וקשיי הרכיבה בעיר, כללה התוכנית בשלב ראשון רק תחנות באזור מרכז העיר והשכונות הסמוכות. המערכת אמורה הייתה להשתלב עם מערך שבילי אופניים שכבר קיים בחלקו ועם תחנות הרכבת הקלה, כדי לעודד רכיבה על אופניים.

עלות התוכנית המוערכת עמדה על עשרה מיליון שקלים בשנה הראשונה, וחצי מהכסף כבר גויס מהמשרד להגנת הסביבה, משרד התיירות ועדן. בתוכנית כבר הושקעו מאות אלפי שקלים וגם מסמכי המכרז להקמת המתקנים ופריסת האופניים הוכנו. מנכ"ל עיריית ירושלים אף הצהיר מספר פעמים כי באביב או בקיץ 2016 יוכלו תושבי העיר והמבקרים בה להשתמש באופניים.

אבל נכון להיום, כחצי שנה אחרי תאריך היעד, אפילו לא פורסם המכרז והתוכנית למעשה הוקפאה. לדברי בכירים המעורים בנושא, חברי מועצה חרדים בוועדת המכרזים של העירייה התנגדו למהלך, זאת בשל האפשרות להשכיר את האופניים גם בשבתות. אך למרות הטענות החרדים מכחישים את הדברים, חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס מיהדות התורה, הכחיש כי הוא וחבריו לסיעה התנגדו לתוכנית. בעירייה לא מסרו הסבר להקפאת התוכנית ואמרו כי הנושא נמצא בשלבי תכנון.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות בקידום מערך אופניים להשכרה בעיר, לצד קידום רשת הרכבות הקלות ואמצעי תחבורה נוספים. הנושא נמצא עדיין בשלבי בחינה ותכנון של המודלים הכלכליים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר