זהירות מונעת מעצר

חדש: עונשי מעצר בעבירות תנועה חמורות

המשטרה מחמירה את העונשים במקרה של עבירות תנועה חמורות לאור העלייה במספר תאונות הדרכים הקטלניות השנה ותדרוש עונשי מעצר בפועל בעבירות חמורות (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

על רקע העלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים השנה, המשטרה דורשת להחמיר את האכיפה בחלק מעבירות התנועה החמורות. ניצב דורון ידיד ראש אגף התנועה החדש, עומד מאחורי המהלך ולראשונה נקבע באופן מסודר אילו עבירות ישלחו נהגים למעצר, ובאילו מקרים אף תבקש התביעה המשטרתית מעצר עד תום ההליכים.

אחת העבירות בהן העונש יוחמר משמעותית היא נהיגה בשכרות. נהג שנתפס נוהג בשכרות, ויש לו כבר שתי הרשעות באותה עבירה בעבר יישלח למעצר ללא קשר לכמות האלכוהול שנמצאה בבדיקה. המשטרה גם תבקש מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מי שייתפס בידי מכשיר הינשוף המשטרתי עם כמות אלכוהול גדולה פי 2.5 מהמותר ויותר, יישלח גם הוא למעצר, גם אם מעולם לא הורשע בנהיגה בשכרות.

מי שמעולם לא הוציא רישיון וייתפס נוהג, עבירה שמבצעים בני נוער רבים, יישלח למעצר, אם כי הגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים תחויב רק מהפעם השנייה שבה ייתפס. גם מי שמחזיק ברישיון נהיגה, אך לא לסוג הרכב שבו נתפס נוהג ייעצר, והמשטרה תבקש מעצר עד תום ההליכים. זאת במקרה של מחזיק ברישיון לרכב פרטי ונוהג ברכב ציבורי, מסחרי או משאית וגם במקרה של מי שמחזיק ברישיון לרכב דו־גלגלי וייתפס נוהג במכונית.

גם נהיגה במהירות גבוהה משמעותית מהמותר תטופל בחומרה רבה. מי שייתפס במהירות של 180 קמ"ש ומעלה בדרך בין־עירונית, או במהירות של 70 קמ"ש מעל למותר בדרך עירונית, יטופל באותו אופן באמצעות מעצר.

עבירות נוספות שיובילו למעצר נהגים: עקיפה מסוכנת בנסיבות מחמירות, נהיגה במשאית עם מטען שחורג ביותר מ-30 אחוזים, נהיגה ברמזור אדום למי שכבר הורשע בכך בעבר, ונהיגה בזמן פסילה ביודעין. ברוב העבירות המוזכרות גם תדרוש התביעה המשטרתית פסילת רישיון עד לתום ההליכים.

עוד החליט ניצב ידיד, לבטל את רישום דו"חות האזהרה. השוטרים בשטח יצטרכו לבחור בין רישום דו"ח אמת לבין שחרור הנהג לדרכו ללא דו"ח, בהתאם לשיקול דעתם. במשטרה גם מבטיחים להגביר את השימוש ברכבים סמויים, כולל אופנועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר