חשיפת "כיכר השבת"

בושה: ח"כ עזריה בדברי בלע נגד הראשון לציון

"הרבנות הראשית והרב יצחק יוסף עברו את הגבול", כך תוקפת ח"כ רחל עזריה את המהלך שנחשף ב"כיכר השבת". הרבנות בתגובה: "תגובתה מלמדת על בורותה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רחל עזריה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" כי נשיא בית הדין הגדול, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, החליט לכנס את כלל חברי בית הדין הגדול לדיון מיוחד בו יבקשו לבטל את הגט שהתיר הרב אוריאל לביא בבית הדין מצפת לאשה שבעלה שוכב צמח, אומרת חברת הכנסת רחל עזריה מ'כולנו': "זוהי עליית מדרגה בשימוש הציני של הרבנות בכוחה הבלתי מידתי".

לדברי עזריה: "איך אפשר לכפות על אישה לחזור להיות נשואה לגרוש שלה שהוא צמח כבר שנים? הרבנות הראשית והרב יצחק יוסף עברו את הגבול. לגזור את דינה של עגונה, שכבר קיבלה גט לאחר שנים שבעלה שוכב צמח, רק משום שהדיין שהתיר את הגט לעגונה לא מוצא חן בעיניהם הוא מצב בלתי מתקבל על הדעת".

חשיפת "כיכר השבת"

לדבריה: "זוהי עליית מדרגה בשימוש הציני של הרבנות בכוחה הבלתי מידתי אשר תגזור חיים נוראיים עבור העגונה רק בגלל פוליטיזציה שהשתלטה על הרבנות.

"חבל שהרב יצחק יוסף שכח כנראה את מה שאביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לימד את כולנו ש"כוח דהיתרא עדיף" כאשר התיר את עגונות נעדרי מלחמת יום כיפור ובעשרות מקרים דומים בהם טיפל".

עזריה הצהירה: "אגיש כבר היום שאילתה דחופה לשר הדתות בנושא".

גורמים בבתי הדין הגיבו לדברי עזריה ואמרו ל"כיכר השבת": "תגובתה של עזריה מלמדת על בורותה המוחלטת בהבנת סדרי הדין, בית הדין הרבני הגדול דן בכל מקרה של ערעור המוגש לפניו וכך נעשה גם במקרה זה. תתכבד הגב' עזריה ותאפשר לבתי הדין לעשות את עבודתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר