ארגן זק"א במכסיקו צירף 45 מתנדבים חדשים

היחידה הבינלאומית של זק"א יצאה השבוע למקסיקו על מנת להעביר קורס והכשרה של ניהול אירוע משברי וחילוץ קל לקהילה. נציגי הקהילות היהודיות היו חלק בלתי נפרד מתרגיל הסיום והגדירו אותו כהצלחה (בעולם, שיווקי)

קורס לחילוץ והצלה של זק"א במכסיקו (צילום: יחצ)

היחידה הבינלאומית של זק"א יצאה השבוע למקסיקו על מנת להעביר קורס והכשרה של ניהול אירוע משברי וחילוץ קל לקהילה, שלראשונה נעשה על ידי הנחיות ה"אינסראג", גוף הסיוע של האו"ם. האינסראג הוא למעשה תו תקן קבוע ליכולות מובנות של צוות חילוץ בינלאומי.

בקורס השתתפו 45 חניכים מכל הקהילות והארגונים במקסיקו, יחידת החלוץ של הקבילה היהודית קדנה, הצלה, חברא קדישא וביטחון, כולל הקהילות הספרדיות והאשכנזיות.

במשך חמישה ימים תרגלו החניכים מגוון תרחישים של אירועי אסון, רעידות אדמה וטרור, כמו כן השתתפו בשני תרגילים; אחד שדימה הרס של מבנה של שלוש קומות, והשני תרגיל מורכב וארוך שדימה מגוון תרחישים של רעידת אדמה ובמקביל פיצוץ בבית קפה שערך מספר רב של שעות.

כל החניכים עברו את ההשתלמות בהצלחה. זק"א הפעם שם דגש רב על התרחישים והתרגילים על מנת לתת את ההרגשה הכי טובה באימון. נציגי הקהילות היהודיות היו חלק בלתי נפרד מתרגיל הסיום והגדירו אותו כהצלחה.

סמי גלר, מראשי הקהילה האשכנזית ונציג הסוכנות היהודית, מי שגיבש את הקבוצה, תמך רבות בהכשרה זו והביא לליכוד בין כלל הקהילות במקסיקו.

"זוהי הכשרה יוצאת דופן בה הבאנו לחניכים את הדבר הכי קרוב לאסון" אמר מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין, והוסיף כי "נבחרו אתרים בקפידה, והתרחישים דימו אירוע אמת. שיתוף פעולה בין כל הקהילות, ליצור צוות מבצעי ונכון.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר כי "זק"א ממשיך להרחיב את היחידה הבינלאומית לכל מקום ואתר על מנת למקצע כמה שיותר אנשים על מנת להיות מוכנים לאסון הבא. להיות מחלץ קל, הוא יתרון ענק שיתן מענה מיידי בשעת אסון, יציל חיים ויכבד את המת".

עמותת זק"א נבחרה לקחת חלק בפרוייקט מיוחד של כיכר השבת - "נבחרת העמותות". עמותת זק"א עוסקת בחילוץ והצלה בזמן אמת והם שליחי חסד גם במקרים הקשים ביותר.

לפרטים נוספים על עמותת זק"א - לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר