קוראים להידברות

רב העיר עכו וח"כ זוהיר בהלול יוצאים נגד חוק המואזין

רב העיר עכו פנה במשותף עם חבר הכנסת בהלול לחברי הכנסת בבקשה שלא יתמכו בחוק המואזין. "עד כה בהידברות עם השייחים הורדנו את העוצמות מהרמקולים במסגדים" (חדשות, בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

רב העיר עכו יוצא חוצץ נגד חוק המואזין: בערים המעורבות בהן מתגוררים יהודים וערבים, חוששים כי חוק המואזין יביא להתלקחות בין הערבים ליהודים ויצית מהומות. הרב הראשי של העיר עכו הרב יוסף ישר פנה לחברי הכנסת יחד עם חבר הכנסת זוהיר בהלול בבקשה שלא לתמוך בחוק המואזין.

במכתב שפרסם הרב יחד עם בהלול נאמר "מהיום בו נכנסתי לתפקידי כרב העיר עכו, ראיתי את חשיבותו של כבוד וסובלנות הדדיים בין כל הדתות בעיר גם אנחנו התמודדנו לא פעם עם סוגיית עוצמת הקול של המואזין, ופתרנו אותה תוך הידברות והבנה אל מול הש'חים שתמיד שיתפו פעולה בנועם".

הרב סבור כי אין ראוי שנושא כזה יטופל על ידי חקיקה וכפייה מלמעלה לדבריו: "מרקם החיים בין הדתות בארץ עדין ורק על ידי מנהיגות מקומית וקשובה ניתן לשמר ולהוביל חיים משותפים אמיתיים".

בדקנו מה אומרים במואזין (צילום: EdHanleyTabla / YouTube - Creative Commons)

חבר הכנסת זוהיר בהלול תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב: "מדיניות השיסוי של ממשלת נתניהו ממשיכה בכל הכוח ומגיעה למחוזות בלתי נתפסים. יש כאן ניסיון נוסף של הממשלה לגרום לאזרחים הערבים לחוש אורחים בביתם, להדיר את השפה הערבית מהמרחב הציבורי ולהעמיק את הניכור בין יהודים לערבים".

בהלול הוסיף וכתב "מדינת ישראל בוחרת פעם אחר פעם להוביל מדיניות של שיסוי, הסתה ושנאה. אני קורא לממשלה לגלות אחריות, ולהסיר את החוק הזה מסדר היום".

כזכור, חוק המואזין שהיה אמור לעבור השבוע להצבעות בכנסת - נבלם על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן שהגיש ערר על החלטת ועדת שרים לחקיקה שהחליטה לתמוך בחוק. ליצמן הסביר את התנגדותו לחוק בכך שהוא עלול להביא לביטול הצפירה בכניסת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר