"מטילים אימה על הרבנים"

הגר"ש עמאר מגיב: "חושבים שאני מפחד אם יפטרו אותי"

הראשל"צ הגר"ש עמאר מגיב למתקפה נגדו והדרישה לפטרו מתפקידו בעקבות דבריו הקשים נגד אנשי המצעד: "מטילים אימה בכדי שהרבנים לא ידברו. חושבים שאני מפחד אם יפטרו אותי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן )

ההתבטאות והסערה: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מגיב למתקפה נגדו בעקובת ההתבטאות שלו נגד אנשי מצעד התועבה.

כזכור, בשיחה עם "ישראל היום" התבטא הגר"ש עמאר נגד אנשי המצעד ואמר: "כשזה התחיל, בתל אביב, באה אלינו לבית הדין אישה שלא הפסיקה לבכות. היא סיפרה שהיא ניצלה מהשואה ויש לה בן יחיד ועכשיו הוא הלך עם הכת הזו, נתפס למועדון הזה, ועכשיו היא בוכה".

לדבריו: "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת".

בעקבות דבריו של הגר"ש עמאר הוגשה נגדו תלונה במשטרה. ובמקביל קיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ניר ברקת פניות מאנשי שמאל וחברי מועצה בבקשה שיפטר את הרב מתפקידו הרשמי בירושלים.

אמש (חמישי), במהלך שיעורו השבועי, הגיב הרב למתקפה נגדו ואמר: "אמרו לי שהיום כועסים עלי למה אמרתי שזה 'תועבה', צריכים להביא לנו איזה מחק בכדי שחלילה נמחק מה שכתוב בתורה, הם מטילים אימה בכדי שהרבנים לא יגידו. מחר יגידו שלרבנים אסור להגיד שלא לחלל שבת, כי הציבור רוצה ויש יותר מחללי שבת".

הגר"ש עמאר התייחס לנושא ההפרדה: "מחר יגידו לא לעושות הקפות, למה? מפני שיש הפרדה, יגידו לנו לשבור את המחיצות, וחתונות לא נעשה עוד כי זה נפרד, עוון פלילי".

הרב התייחס לבקשות לפטרו מתפקידו כרבה של ירושלים: "הלכו הגישו תלונות, חושבים שאני מפחד אם יפטרו אותי.. ב"ה, אני כבר עברתי את כל הרבנויות. נער הייתי גם זקנתי. זה דברים בטלים".

הגר"ש עמאר הגיב לטענות כי הוא "הסית": "הם אומרים שאני מסית. אני מסית? אני צעקתי בכל המקומות שלא ירימו יד ולא תהיה שום הסתה להרים יד, חלילה, אפילו לדבר דברים לא יפים. וכשקרה שאחד רשע הרג ילדה - יצאתי נגדו בכל תוקף, כתבתי דברים הכי חמורים שאפשר לכתוב. הוא רוצח ארור ובזוי.

לדבריו: "אנחנו יכולים להעניש על דברי תורה? אין לנו, לא על שבת ולא על ניאוף ולא על עבודה זרה ואפילו לא על הרציחה. אין לנו. אבל לאמר לאדם שאסור לחלל שבת? זה נקרא מסית? כתוב בתורה שזה תועבה, גם זה לא לאמר?".

על המתקפות המשיך הרב ואמר: "הם מנהלים שיח ציבורי חשוב באיומים? הם מתלהמים. הייתי אומר להם שהם מסיתים נגדי בכדי שיבואו לפגוע בי. חס ושלום, אני לא אומר את זה.

"אנחנו נגד עכל אלימות, התנגדות הכי חריפה שבעולם" חזר והבהיר הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר