"לא מבין את ההזדמנות"

מקורביו של טראמפ: ליברמן מאגף משמאל

אנשיו של הנשיא הנבחר זועמים על דבריו השבוע של שר הביטחון, אביגדור ליברמן בדבר הבנייה ביו"ש וטוענים כי הוא פוגע בהזדמנות האדירה של ישראל עם הממשל החדש (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הלך שמאלה מידי? (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

מקורבים לנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, זועמים על הצהרת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שלשום, שלפיה על ישראל להציע לממשל החדש להגביל את הבנייה ביהודה ושומרון לתחומי הגושים בלבד ולדבריהם ליברמן לא תיאם את הדברים עם אנשיו של טראמפ שנמצא הרבה יותר ימינה מבחינה פוליטית.

ליברמן אמר את הדברים בתדרוך לתא הכתבים המדיניים. "אם נקבל אשרור מהממשל החדש לנוסחת בוש-שרון, צריך לקחת את זה בשתי ידיים, ולא לבנות עוד מחוץ לגושים, אחד לאחד לפי אותה חליפת מכתבים".

ליברמן ניסה אתמול לתקן קמעה את הרושם השלילי שיצרו דבריו, באומרו ש"צריך לבנות מערכת יחסים עם ארה"ב, שתאפשר לפתח את ההתיישבות. אם אני צריך לנקוב בסיבה המרכזית לכך שלא הצלחנו לפתח את ההתיישבות בארבע השנים האחרונות כפי שאני רוצה, זה קודם כול בגלל הכישלון להגיע למדיניות מתואמת עם הממשל האמריקאי".

על פי הדיווח ב-nrg דבריו של ליברמן הפתיעו את אנשיו של נשיא ארה"ב הבא. בשיחות סגורות הם אמרו שעצם הדיבורים הפומביים של ליברמן על התוכניות העתידיות של ממשלת ישראל, וזאת בלי לתאם את עמדתו עם טראמפ או עם אנשיו, הם כבר טעות. המקורבים הביעו פליאה גם על כך ש"ליברמן מאגף את טראמפ משמאל", כלשון אחד מהם, ותהו אם שר הביטחון חושב שממשל אמריקאי - ידידותי ככל שיהיה - יוכל לנקוט עמדות נציות יותר מאלה של ממשלת ישראל.

לדברי פעילים במחנה טראמפ לישראל יש הזדמנות אדירה ונדירה לבקש מהממשל האמריקאי החדש להסכים אפילו לסיפוח הגושים לישראל ולא רק אישור לבניה.

גם במערכת המדינית הישראלית נמתחה ביקורת חריפה על הצהרת שר הביטחון: מקורות במשרד החוץ הגדירו את דברי ליברמן "קשקוש", וציינו שאפילו לא הניבו התייחסות בינלאומית כלשהי. כולם ציינו כי עצם ההתבטאות המוקדמת כל כך של ליברמן עוד בטרם נכנס טראמפ לתפקידו היא טעות אסטרטגית ודיפלומטית.

מי שנכנס לתרדמת לפני חצי שנה והתעורר עכשיו יתקשה להבין מה עבר על ליברמן איך הפך מנץ טורף ליונה מפוחדת. ליברמן שהצהיר שיבנה בכל מקום ושינצח את הטרור הפך כמעט לסמן השמאלי של הממשלה בכל הסוגיות האחרונות ודבריו השבוע יכולים לעשות נזק אדיר לישראל ולהתיישבות ביו"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר