"עדות לשפל של החברה"

ומי יוצא להגנת הגר"ש עמאר? 'יתד נאמן'

בעקבות הסערה שפרצה סביב דבריו של הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר, נגד אנשי 'המצעד', יוצא העיתון 'יתד נאמן', במאמר המערכת, להגנתו של הרב (בארץ)

הרב שלמה עמאר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות הסערה שפרצה סביב דבריו של הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר, נגד אנשי 'המצעד', אותם כינה "כת" ו"תועבה", ואמר כי "התורה מחייבת על זה מיתה", יוצא הבוקר (ראשון) העיתון 'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', במאמר המערכת, להגנתו של הרב, מבלי להזכיר את שמו או את ההתבטאויות.

תחת הכותרת "'סערה' - עושה דברו...", נכתב כי "מדי פעם פורצות 'סערות' תקשורתיות מגמתיות ומלאכותיות, שכל מטרתן היא לחרף מערכות אלוקים חיים. חבורת בורים ועמי ארצות, שלא קראו ולא שנו, חסרי מושג מינימלי בערכי תורת הנצח היהודית, שומעים איזו אמירה של דובר חרדי, אם זה רב נכבד, או איש ציבור ארצי או מקומי, כאשר הוא תוקף איזו תת-תרבות חילונית, ומציג את ההשקפה התורתית עליה, והנה 'שמחה וששון', כאשר בעונה חסרת כותרות מרתקות יותר, הופכת אותה התבטאות ל'סערה' ו'שערורייה'".

"לו היו אותם בורים, מזדמנים לבתי הכנסת מדי שבת בשבת, ושומעים את הקריאה בפרשת השבוע", נכתב, "מן הסתם היה קצב ה'שערוריות' גדל והולך, כי התורה הקדושה, אינה מסתירה את דעתה כלפי עוקריה, אם זה מחללי שבת, אם זה אוכלי נבלות וטריפות, ואם זה בשאר תועבות העולם, שנפש יפה מזדעזעת מהן. היא קובעת את העונשים החמורים שהיו מוטלים על עובריה, לו היתה ידה של התורה תקיפה. ולא בהכרח שהם היו מבוצעים בפועל, שהרי סנהדרין שהיתה הורגת אחד לשבעים שנה היתה נקראת 'סנהדרין קטלנית' (מסכת מכות ז.), אלא שעצם האזהרה של התורה, היתה גורם להרתעה ולריחוק מאותן עבירות הנושאות בחובן עונשים כה כבדים".

בסיום המאמר נכתב כי "במקום בו פורצות שערוריות מלאכותיות על אמירת השקפה תורתית צרופה כלפי אלו הנושאים ברמה את השפל המוסרי של 'תרבות אנשים חטאים', הרי זו עדות לשפל החברה כולה ולנחיתותה המוסרית. תורת הנצח האלוקית, זו שהנחילה לעולם כולו את ערכי המוסר היסודיים, אינה זקוקה ל'הסכמות' מפי אנשי תרבות והשכלה, ובוודאי לא יהיה בכוחם לעצור את נושאי דגל התורה ברמה מלהשמיע בגאון את דעת התורה בכל הנושאים העומדים על הפרק, גם אם אוזנם של רודפיה ובעיקר – בּוּרֶיהַ, אינה מוכנה לשמוע ולהפנים".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", היום (ראשון) יפגינו חברי סיעת "ירושלמים" וארגונים נוספים נגד הרב עמאר בקריאה להתפטרותו. "דבריו הקשים הופכים אותו ללא ראוי לשמש רבה הראשי של העיר", אומרים אנשי "ירושלמים". מנגד, מתכנן חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג להפגין מול אותה קבוצה ולהביע תמיכה ברב עמאר.

הלילה, בכניסה ללשכתו של הגר"ש עמאר, בבניין הרבנות ברחוב החבצלת, תלו צעירי מרצ ירושלים ופעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית את הדגל של אנשי המצעד וכן צוייר דגל בכניסה למבנה. המשטרה הוזעקה ופתחה בחקירה.

כזכור, בשיחה עם "ישראל היום" התבטא הגר"ש עמאר נגד אנשי המצעד ואמר: "כשזה התחיל, בתל אביב, באה אלינו לבית הדין אישה שלא הפסיקה לבכות. היא סיפרה שהיא ניצלה מהשואה ויש לה בן יחיד ועכשיו הוא הלך עם הכת הזו, נתפס למועדון הזה, ועכשיו היא בוכה".

לדבריו: "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת".

בעקבות דבריו של הגר"ש עמאר הוגשה נגדו תלונה במשטרה. ובמקביל קיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ניר ברקת פניות מאנשי שמאל וחברי מועצה בבקשה שיפטר את הרב מתפקידו הרשמי בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר