"שימוש לרעה"

תלונות השווא של נשים במשטרה - הסוף?

כיצד מתמודדים עם התנהגות המחפירה לאחרונה של כמה עורכי דין "חרדים" בעצות שהם נותנים לאשה כדי למרר את חייו של הבעל? טור משפטי מעו"ד יהושע דוב פלדשטיין (חוק ומשפט, שיווקי)

לרשות האישה כלים חזקים כמו תלונה במשטרה. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אין חולק שהרחקתו של אדם מביתו גורמת לו צער ועגמת נפש, והדבר עוד מקבל משנה תוקף כאשר אדם מקבל צו הרחקה מהבית, לאחר שהוא מואשם ללא הצדקה באלימות כביכול כנגד אשתו.

ריבוי התלונות של נשים כנגד גברים, הביא את משטרת ישראל להכשיר מערך של חוקרים, אשר נועד לטפל באירועי אלימות במשפחה, (יחידת אלמ"ב) על פניו מצופה שמערך זה יחזיק בידע ובניסיון, אשר נחוץ להתמודדות נורמטיבית ובצורה הוגנת עם בעיות של אלימות במשפחה.

אלא שלא כך הם פני הדברים היום. תלונה משכנעת של אישה, בגין אלימות במשפחה, תגרום ברוב המקרים, לכך שהגבר יקבל צו הרחקה מהבית לשבעה ימים, וע"י חתימת קצין עד חודש, וזאת לעתים אף מבלי שהאישה תציג בפני חוקרי המשטרה, בדל של ראיה לטענותיה, לאישה ידוע שאפילו אם יוכח שהיא בדתה תלונה שקר מליבה, אזי הסיכוי שהיא תועמד לדין קלוש, ולכן אין לה על מה להפסיד.

לאחר שהאישה תתקשר למסור את תלונתה למשטרה, הניידת תצא מיד או שלא מיד, בדרכה לבית הזוג, והבעל יילקח אזוק בידיו לתחנת המשטרה, ושם האישה תגיש כנגד הגבר את התלונה, הוא ייחקר, ויופתע לגלות שמתייחסים אליו כאל "אשם", עוד בטרם הציג את גרסתו, והיחס לא השתנה אליו, גם אם יש לו עבר נקי ומפואר, כאשר לפעמים חוקרי המשטרה רק מלראות את "החשוד" הם חשים את השקר של האישה.

תחילתו של אירוע נשוא תלונת האישה במשטרה על אלימות, וזה יכול להיות אף בהתגרות בכוונה בבעל, ותוך הפעלת פרובוקציות, בכדי לגרום לו להתפרצות, ואפילו רק להתפרצות שאין בה כלום מאלימות, ואז האישה יכולה להגיש תלונה על אלימות שכלל לא הייתה, להוציא דברים שקרו בוויכוח שיגרתי בין בני הזוג מתוחים מהקשרם, ולהוסיף דברים שלא נאמרו או לא נעשו.

שני תיקים שהגיע לאחרונה למשרדנו, סיפרו את אותו סיפור, המדובר בשני גברים עדינים שחוט של חן וטוב לב משוכה על פניהם, שמתנהל אצלם הליך גירושין, סיבת הגירושין הוא התנהגות לא נאותה של האישה.

בשני המקרים הללו עורך הדין החרדי עם "הכיפה השחורה" נתן לאשה עצה לחטוף לבעל את הפלאפון, (ועוד כמה עצות שאין הנייר סובל) הבעל ניסה לחטוף מיד האישה בחזרה את הטלפון, האישה הזעיקה את המשטרה, בטענה שהבעל מכה ואלים, וחוטף לה מהיד באלימות, המשטרה הגיע לביתם, היא אזקה את הבעל, ונלקח לתחנת המשטרה.

לאחר חקירה של כמה דקות, אך בילוי של לילה שלם בתחנת המשטרה, קיבל הבעל לידו צו הרחקה לימים ספורים מהבית, אף שחוקרי המשטרה בחקירתם גילו שאין מדובר בבעל כלל אלים, אך המשטרה כמנהגה כדי לתת כיסוי לעצמה, נתנה לבעל הרחקה לשלשה ימים, הבעל מהטראומה שהוא נעצר אזוק בידיו, ומשוטט כמה שעות במשטרה אזוק לעיני הסובבים, פוחד כבר לחזור הביתה כי מפחד שהאישה תעשה לו עוד הפעם מעשה דומה.

עו"ד יהושע דוב פלדשטיין. באדיבות המצלם

עו"ד של האישה הגיש מיד לבית הדין, תביעה למזונות זמניים לאשה ושאר דברים, בטענה שהבעל עזב את הבית, וכדי להרוס את שמו של הבעל, מביאים ראיה לבית הדין שהבעל נעצר והורחק ע"י המשטרה מהבית, מסיבות של אלימות, והכל כדי שיהיה לה יתרון גדול בהליך הגירושין הן בשליטה על הכספים, והן בשאר הדברים.

אף שהנורמה בישראל העמידה לרשות האישה כלים חזקים ומידיים אשר מאפשרים לה להוציא כנגד הגבר צו הרחקה מהבית בקלות יתר, באמצעות תלונה במשטרה, למרות הכל, לפעמים אפשר לצמצם את הנזק, אשר עלול להיגרם כתוצאה מהגשת תלונת הסרק, אשר מוגשות ע"י הנשים למשטרה, ואת ההרחקה שבא לאחר מכן.

כדי לצמצם את התופעה הזאת על הבעל להיות ערני לזה, ולשים לב לדברים שהאישה מטיחה בפניו, ולפעמים אין ברירה, ויש להשתמש באמצעים אלקטרונים המותרים עפ"י החוק, וזאת כדי להתמודד עם טענות הסרק מאיימות מצד האישה.

מה שהכי חשוב זה שהבעל הילחם על האמת שלו, בכדי לא לתת לעשות שימוש לרעה בחוקי המגן, אשר נועדו להגן על נשים, שבאמת מאוימות ומוטרדות בניגוד לדין.

אך הדבר העיקרי והחשוב ביותר שיעזור לצמצם את התופעה הזאת, זה שבתי הדין יוקיעו את התופעה של ההדרכה המחפירה הזאת של עורכי הדין, אמנם יש לציין שחלק גדול מהרכבי בתי הדין הרבני, כלל לא מתייחסים לתלונת שווא הללו, ואין זה משפיע כלל על תהליך הגירושין, והשליטה על הכספים, "צו ההרחקה" שניתן ע"י המשטרה.

מאמר זה נכתב על ידי עו"ד לדיני משפחה יהושע דוב פלדשטיין- משרד ירון אסידון

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר