הלם ותדהמה

בשר חזיר - בשוק העירוני בטבריה; הרב קוק: "כעס נורא"

חבר מועצת העיר וגזבר העירייה גילה להפתעתו כי בשוק העירוני בטבריה מוכרים בשר חזיר וחוק העזר העירוני - לא נאכף. המקובל הרב דב קוק: "אין לי כוח להביע את הכעס הנורא" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המקובל הרב דב קוק (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

חבר מועצת עיריית טבריה וגזבר העירייה מאיר אוחנה, גילה בתקופה האחרונה כי בשוק העירוני בעיר מוכרים בשר חזיר מדי יום, כאשר חוק העזר העירוני - לא נאכף.

במכתב ששיגר לראש העירייה יוסי בן דוד, הוא מגולל כיצד גילה זאת - באמצעות מודעה באחד המקומונים. "כתושב העיר וכאדם יהודי גרידא, הספקתי להזדעזע מעצם העובדה שבטבריה, אחת מערי הקודש, מוכרים שר לבן".

אוחנה מציין כי בישיבת המועצה הדתית שבה הוא חבר, הוא העלה את הנושא ונמסר לו שהיכולת לאכוף ולטפל בנושא נתון בידיהם של חברי מועצת העיר וראש העיר, זאת כיוון שחוק זה מעוגן בחוק עזר עירוני.

במכתבו, מציין אוחנה את לשון החוק, בו נאמר כי "לא ימכור אדם ולא יגרום או ירשה שיימכרו בשר חזיר או מוצריו הנועדים לאכילה".

"לאור האמור לעיל", הוא כותב, "מחובתנו כיהודים תושבי העיר, לעצור תופעה זאת שאף שמעתי שקיימת בעוד מקומות בעיר טבריה. חשוב מאוד גם לעלות את החוק עזר על סדר יום המועצה ואף לנסות לשנות אותו שיהיה יותר מחמיר ומרתיע ברמת האכיפה (על פי החר לעיל, הקנס הוא 600 שקל שלענ"ד לא מרתיע כלל ועיקר). יש לציין שקיבלתי גיבוי מלא לפעול בנושא מחברי המועצה הדתית ומהעמוד בראשה מר יעקב שטרית. בתקווה ואמונה שנושא זה אכן יטופל ויקבל משנה תוקף".

למכתבו של אוחנה, צירף המקובל רבי דב קוק, את חתימתו והוסיף בכתב ידו: "זה מזעזע באמת בושה וכלימה וחרפה שלא אוכפים חוק זה ורק חוק הדיוט כופים. אין לי כוח להביע את הכעס הנורא על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר