חושש לפרטיות משפחתו

אחרי מבוכת גלידת הפיסטוק: נתניהו מסרב לפרט את הוצאותיו

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרבים לפרסם את פירוט ההוצאות של מעון ראש הממשלה. ההסבר: הדבר עשוי לפגוע בפרטיות משפחת נתניהו. מה כן פורסם? בפנים (בארץ)

גלידת פיסטוק (צילום: שאטרסטוק)

במשרד ראש הממשלה מנסים להסתיר את פירוט ההוצאות? משרד ראש הממשלה פרסם היום (ראשון) את הוצאות מעון ראש הממשלה לשנת 2015, מהם עולה כי בשנה זו פחתו הוצאות המעון והן היו הכי נמוכות בשבע השנים האחרונות. הנתונים פורסמו לבקשת התנועה לחופש המידע, אך במשרד ראש הממשלה סרבו לפרט על מה הוציאו במעון ראש הממשלה את הכספים.

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסבירו כי פירוט החשבוניות של הרכישות עבור המעון עשוי לפגוע בביטחון המדינה והדבר אף יפגע בפרטיותו של ראש הממשלה ומשפחתו. עוד נטען בלשכת ראש הממשלה כי איסוף החשבוניות ואיתורם גזל בשנה שעברה כמאתיים שעות מעובדי מעונו של ראש הממשלה דבר שהסיט אותם מהמשימות הקבועות.

בהודעה רשמית נאמר "הוצאות מעונות ראש הממשלה ממונות מכספי הציבור ויש חשיבות לכך שהציבור יקבל מידע על היקפן באופן אשר יאפשר לו לבקרם במידת הצורך, אך עם זאת, האיזון בין האינטרס הציבורי שבגילוי המידע, אל מול היעילות האדמיניסטרטיבית של המשרד אינה מצדיקה העברת כל החשבוניות ופירוט ההוצאות ועל כן העברת הטבלה המסכמת נותנת מענה לאינטרס הציבורי באופן מספק ואין צורך בפירוט החשבוניות".

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע מסרה בתגובה: "התשובה שקיבלנו חלקית, אינה מספקת ונערמת לכדי הר של תירוצים. משרד ראש הממשלה נמצא בנסיגה בכל הקשור לנאמנותו לציבור, לזכות הציבור לדעת, לחופש מידע ושקיפות בפעולותיו ובשימוש בכספי הציבור. תגובת משרד ראש הממשלה אינה סבירה ואין היא אלא התחמקות ממתן מידע בתירוצים חסרי הגיון ובסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר