לראשונה בגל הטרור

הקצין הקרבי הודח מהצבא: נמלט מפיגוע הירי בירושלים

לבנה מליחי ויוסף קירמה נרצחו לפני כחודש בפיגוע הירי בירושלים - והיום נודע כי בעקבות התחקיר ממנו עלה כי קצין קרבי נמלט מהמקום ולא ביצע תפקידו - הוא הודח (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)

בעקבות תחקיר פיגוע הירי בירושלים באוקטובר האחרון, בו נרצחו שני בני אדם, ממנו עלה כי קצין קרבי נמלט מהזירה על אף שהיה חמוש - הודח הקצין, מחטיבת השריון 401. מאחורי ההחלטה עומד מפקד אוגדה 162, תא"ל אמיר אבולעפיה.

כזכור, מסבאח אבו סביח, המחבל, פתח בירי לעבר תחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים, ממנו נהרגה לבנה מליחי, בת ה-60. המחבל נמלט מהמקום, תוך שהוא יורה בעוד שתי זירות. במהלך חילופי אש עם המחבל, בשייח ג'ראח, נורה ונפצע אנושות רב-סמל מתקדם יוסף קירמה, שלאחר מכן מת מפצעיו.

בתחקיר התברר, כי כמה אזרחים וחיילים לא חמושים החלו לרדוף אחרי המחבל לאחר שהוא נמלט מאזור תחנת הרכבת הקלה - אך חייל נמלט מהמקום אף שהיה חמוש בנשק, ולא הגיש סיוע או ניסה לעזור במרדף אחר החמוש.

החייל, כך נודע, הוא קצין המשרת בחטיבה 401. בבירור שערכו בצבא עלה כי הקצין לא חתר למגע, ולכן הוחלט להדיח אותו מתפקידו. ככל הידוע זו הפעם הראשונה, במסגרת גל הטרור שפרץ באוקטובר 2015, שבצה"ל מחליטים להדיח חיילים מתפקידם לאחר שלא חתרו למגע ונמלטו מזירת פיגוע. בעקבות המקרה, נשלח מסמך מטעם מפקד האוגדה, תא"ל אמיר אבולעפיה, בו הובהר כי יש להסביר לחיילי האוגדה את עיקרי האירוע ולשוחח איתם על מקרים בהם תידרש מעורבותו של לוחם באירועי טרור מתפרצים - גם כאשר הם אינם במסגרת צבאית, אלא במקומות אזרחיים.

כידוע, זו לא הפעם הראשונה שחיילי צה"ל נמלטים מזירות פיגוע. בפיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע אשתקד, תועדו חיילים נמלטים מהמקום. בפיגוע נהרגו חייל גולני עומרי לוי והנתין הזר הבטום זרהום, שנורה בשוגג והוכה למוות מאחר וסברו שהוא מחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר