בשורות לנתניהו

הפוליגרף קבע: עו"ד דוד שמרון - דובר אמת

עו"ד דוד שמרון, שנמצא במרכז תחקיר ערוץ 10, פנה מיוזמתו לבדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת. ואלו לא הבשורות הטובות היחידות שלו: היועמ"ש החליט כי אין מקום לפתוח בחקירה (אקטואליה)

עו"ד דוד שמרון (צילום: FLASH90)

עורך הדין דוד שמרון, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומייצג גם את נציג החברה הגרמנית בארץ שמכרה לישראל את הצוללות, זימן את עצמו לבדיקת פוליגרף בעקבות תחקיר ערוץ 10 שפורסם בשבוע שעבר.

בבדיקת הפוליגרף שנערכה במכון איל נשאל שמרון מספר שאלות על הקשר בין ראש הממשלה לעסקה והאם ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע על הקשר של שמרון לחברה הגרמנית שמכרה לישראל את הצוללות.

שמרון נשאל אם סיפר לראש הממשלה בנימין נתניהו על הקשר שלו לחברה הגרמנית, ענה שלא - ויצא דובר אמת.

שמרון נשאל עוד: "האם סיפרת לראש הממשלה בנימין נתניהו על קשר כלשהו בינך לבין המספנות הגרמניות?", ענה שלא - ויצא דובר אמת.

שמרון נשאל: "האם שוחחת עם ראש הממשלה על מעורבותך ברכש של צוללות או כלי שיט אחרים?", ענה שלא שוחח על כך עם ראש הממשלה - ויצא דובר אמת.

שמרון נשאל: "האם שוחחת פעם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על תחזוקה של צוללות או כל כלי שיט אחרים?" שמרון ענה שלא - ונמצא דובר אמת.

שאלה רביעית שנשאל שמרון היא "האם סיפרת לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור (המתווך בעסקה) לפני יום רביעי האחרון?" שמרון ענה שלא - ונמצא דובר אמת.

יצויין כי עו"ד דוד שמרון הוא זה ששילם על בדיקת הפוליגרף והוא זה שהזמין אותה.

תוצאות הפוליגרף (סריקה)

עורך הדין דוד שמרון אמר הערב לערוץ 2 כי שכר הטרחה שקיבל מגנור שהיה המתווך בעסקה עמד על כמה אלפי דולרים לחודש ומשרדו לא היה אמור לקבל שכר טרחה מסגירת עסקת הצוללות. נציין, כי אמנם הסכום הכולל של שכר הטרחה מסתכם בכמיליון שקלים עבור הייצוג אך בהתחשב שהיקף עסקת רכישת הצוללות עולה על מיליארדי שקלים מדובר כאן בכסף קטן.

היום דנו ראשי משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בפרשה, והוחלט כי לפי שעה אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בסוגיה.

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לפרשה ואמר: "העיקרון שמנחה אותי ברור - ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב". ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות. אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה ומבטיחות את עצם קיומה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות".

"חיזוק העצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות, זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד ואין בלתו", דברי ראש הממשלה.

קודם לכן, בישיבת שרי הליכוד, שב והדגיש נתניהו כי לא ידע בשום שלב שמקורבו עורך הדין שמרון מייצג בארץ את החברה שמכרה לישראל את הצוללות - "הכול בעסקה ממוסמך ומתועד" אמר ראש הממשלה.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר: "בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נערך הערב דיון סביב הפניות בנושא "פרשת הצוללות", בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים ממשרד המשפטים. בתום הדיון הוחלט להמשיך לבחון את הנושא ובמסגרת זו, נבחנים גם היבטים שונים הנוגעים להסדרי ניגוד העניינים של מעורבים בפרשה. הדברים נבחנים הן עובדתית והן משפטית, ורק לאחר בחינה זו תתקבל החלטה כיצד להידרש לדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר