"מסר של חולשה"

מחאת הימין: לא רוצים שחיילות ישמרו עלינו

ערב פרשת חיי שרה בה צפויים להגיע אלפים לחברון קרע בין ההנהגה וצה"ל לאחר שפוסטים שהועלו ברשת החברתית הביעו מחאה כנגד הצבת חיילות לוחמות בגזרת חברון (בארץ)

משה פריגן | כיכר השבת |
גדוד אריות הירדן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לפני כשבועיים נפרס בחברון גדוד "אריות הירדן" גדוד מעורב שרוב לוחמיו הינן לוחמות. הגדוד שהחליף את גדוד הצנחנים ש"תפס קו" בעיר בחודשים האחרונים. הגדוד שהינו בבעל נסיון מבצעי רב ואשר ביצע תעסוקה מבצעית באיזורים רגישים באיו"ש מעורר את רוגזם של חלק ממתנחלי חברון שטוענים כי אין מקום לפעילותן של בנות – חיילות בלב חברון היהודית ואף הן גורמות לחוסר הרתעה.

פעיל הימין נועם פדרמן כתב בחשבון הפייסבוק כי על אף שהגדוד הוצב בחברון כוח צנחנים נשאר בעיר בכדי לגבות את הגדוד בעת אירוע בטחוני וכי זה מראה שהצבא "סומך" על הגדוד. עוד הוסיף פדרמן "מודה ואתוודה, אני בדעה שבנות לא צריכות להפוך לבנים, אין להן את מבנה הגוף של בנים, וכשהן סוחבות משאות כבדים בטירונות, מבלי לדעת, הן עלולות לפגוע ברחמן וביכולות להביא אחר כך ילדים לעולם".

פדרמן ממשיך ומוחא וטוען כי הנוכחות הנשית של החיילות מעבירה מסר של חולשה ורפיסות: "בהצבת החיילות בחברון החמאסי"ת, צה"ל מעביר מסר של חולשה ורפיסות כלפי האוכלוסייה העוינת, עד כדי הזמנת פיגועים. זאת מבלי לדבר על בזבוז הכסף ומשאבי האנוש, בהבאת החיילות, שמצריכה הקצאת כוחות להגן עליהן". הוא סיים את הפוסט בהצדעה לחיילות והוקרה על "הנכונות והרצון.

http://img.mako.co.il/2016/11/20/noammfeder_c.jpg

מתוך חשבון הפייסבוק של נעם פדרמן (צילום מסך)

הפוסט שעורר הדים רבים בציבור המתיישבים ואף נכתבו נגדו לא מעט תגובות נגדיות הביא את רדיו גלי ישראל לעסוק בנושא. האלוף (במיל') יפתח רון-טל מפקד זרוע היבשה לשעבר אמר בראיון "יש עדויות ואני מאוד זהיר, שהתכלית של הפעולה הזו היא החלשה של צה"ל... אני מאוד חושש מזה".

כמו כן התבטא האלוף לשעבר ואמר כי מזימת שילוב הנשים בחיל השריון היא מזימה של השמאל. בצה"ל לא הגיבו לסערה התקשורתית אך גורמים שונים טוענים כי הגדוד הינו מבצעי לחלוטין וכי בגדוד מעורב דומה עצרו חיילות לפני כשנתיים אירוע בטחוני תוך חתירה למגע ומניעת התגלגלות האירוע לתוך שטח ישראל. ההחלטה איזה גדודים להשאיר בגזרה הינה של מפקד הגזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר