יהי זכרו ארור

עיריית ניס: אין לקרוא לתינוק על שם המחבל

זוג הורים מוסלמים בעיר ניס קראו לבנם התינוק מוחמד מראח לזכרו של המחבל שביצע את הרצח המחריד ב"אוצר התורה" בטולוז. ראש העיר הורה לתביעה למנוע מתן השם (בעולם)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
הלווית הנרצחים מטולוז (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ראש העיר של ניס בריברה הצרפתית הודיע לתובע המחוז, שלקרוא לתינוק על שמו של המחבל שרצח 4 יהודים בבית הספר בטולוז [דרום צרפת] ב-2012 מקדם אלימות וטרור.

התובעים בעיר ניס, נצטוו למצוא אמצעים משפטיים כדי לשנות את שמו של התינוק שנקרא על שמו של הרוצח המוסלמי, על ידי הוריו. אם הם לא יכולים לקרוא תיגר על פי החוק על בחירת ההורים, הרבה גורמים רשמיים בעיר דיווחו על התינוק שנולד בתחילת חודש נובמבר.

גם כריסטיאן אסטרוזי [ראש העיר ניס לשעבר] הידוע בתמיכתו הגדולה ליהודים ולמדינת ישראל אמר בהצהרה בשבת שהוא כבר טיפל בנושא, ועשה כל מה שביכולתו כדי לשנות את שמו של התינוק. והוסיף: ''יהיה ביזיון גדול לזכרם של הנרצחים, אם לא נצליח לשנות את השם".

כזכור, המחבל מוחמד מראח רצח בחודש מרס 2012 את הרב יונתן סנדלר ושני בניו הצעירים אריה וגבריאל וגם את ביתו של המנהל מרים מונסונגו הי''ד, בכניסה לבית הספר ''אוצר התורה'' בטולוז [היום ''אור תורה'']. מראח חוסל על ידי משטרת צרפת יומיים לאחר הפיגוע.

אסטרוזי אמר שהוא נגד השם הזה כשהוא מתבסס על החוק שאוסר ''שמות שאינם משרתים את טובת הילד''. הוא סיים ואמר: ''הפעולה לתת לתינוק שם לכבוד מחבל היא מתקפה נגד ערכי הרפובליקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר