המחאה בבני ברק

64 ילדות והוריהן חסמו את חניון העירייה

64 ילדות מבני ברק עדיין ללא מקום מסודר לגן הילדים, הבוקר הן חסמו עם הוריהן את הכניסה לחניון העירייה. "נמאס לנו, זו בושה", אמרו. בעירייה פנו לבית המשפט לזירוז הליכים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הילדות בכניסה לחניון, הבוקק (צילום: באדיבות המצלם)

למרות שהובטח פתרון למצוקת המקום של 64 ילדות מבני ברק שנותרו ללא גן מאז פתיחת שנת הלימודים הרי שמתברר כי כל ההבטחות היו לשווא.

הבוקר (שני) יצאו התלמידות והוריהן ללמוד בחניית בניין עיריית בני ברק ברחוב ירושלים בעיר וחסמו את הכניסה לחניון.

לדברי ההורים מדובר במחזה מביש ומשפיל כאשר עשרות בנות נאלצות להיטלטל ממקום למקום ללא פתרון מניח את הדעת.

"לא מעניין אותנו המריבות הפנימיות אנחנו דורשים מקום מסודר לגן נורמלי מבלי לטלטל את הילדות. הן כבר למדו בלשכת ראש העיר, בלשכת הסגן, בחניות ונמאס לנו. זו בושה", הם אומרים.

הילדות נשאו שלטי מחאה בהם נכתב: "לא סמינר, לא כוילל, לא חניון - אנחנו רוצות גן עכשיו".

לאחר המחאה בכניסה לחניון, עלו הילדות וההורים לאולם מועצת העיר, שם המשיכו את המחאה.

מעיריית בני ברק נמסר כי המחלקה המשפטית של עיריית בני-ברק פנתה בבקשה דחופה לביהמ"ש בת"א לזרז את קבלת ההחלטה בנוגע לצו מניעה שהוצא בזמנו כנגד העירייה לאי הפעלת גני-ילדים בשדרות הנציב 3.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי "באזור בו מתגוררות הילדות, יש חוסר משווע במגרשים ציבוריים, כולל לגני-ילדים. משום כך, נאלצה העירייה לתכנן את הקמת שני גני-הילדים במתחם גינה בשדרות הנצי"ב 3, בני-ברק. השטח שבו מדובר הוא "שטח חום", ובהתאם לחוקי התכנון והבניה, מותר לבנות עליו מבני ציבור, ובהם גני-ילדים.

"אלא שעבודות הבניה התעכבו, מעת לעת, בשל פניות חוזרות ונשנות של שכנים למבנה לערכאות משפטיות, כבתי משפט וועדה מחוזית לתכנון ולבניה, אך לאחר צווי מניעה זמניים שונים הם בוטלו, והתאפשר חידוש הבניה. עם מיקום המבנים לגנ"י בגינה זו ועבודות שיפורים, שדרוג, ריהוט וציוד, שעלותם הכספית לעירייה עמדה על כ-300,000 שקלים חדשים, פנו השכנים שוב לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב וקיבלו צו מניעה זמני, בגין חוסר רישיון הפעלה לגנים".

לדברי טננבוים, "עם הוצאת צו המניעה הזמני מביהמ"ש, הגישה העירייה למשרד החינוך את כל האישורים הנדרשים לקבלת רישיון כאישורים ממשרד הבריאות, אישור בטיחות, הן מיועץ בטיחות עירוני והן מיועץ בטיחות של משרד החינוך ואישורי הפיקוח הפדגוגי, ואכן לפני כשבוע ומחצה, חתמה גב' מיכל כהן, מנכלי"ת משרד החינוך, על אישורי רישיונות ההפעלה לשני הגנים.

"בעקבות זאת, פנה עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה, ובתמיכת פרקליטות מחוז תל-אביב המייצגת את משרד החינוך, לביהמ"ש לקבל החלטה, במהירות האפשרית, לגבי צו המניעה, בהתחשב ברישיונות ההפעלה שניתנו לעירייה ע"י משרד החינוך, והואיל וחוסר הרישיון היה הנימוק לצו המניעה הזמני לאי הפעלת הגנים, מבקשת העירייה מביהמ"ש להתחשב בעובדה שהרישיונות כבר נתקבלו, ובכך להביא לביטול צו המניעה ולאפשר ל-64 ילדים, שנמצאים כעת במבנים בלתי קבועים, להיכנס לשני הגנים וללמוד בהם באורח סדיר ותקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר