אין בשורות

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: המחירים לא עומדים לרדת

אוהד דנוס, יו"ר הלשכה אמר בנאומו כי לדעתו לא עומדת להיות ירידת מחירים בשנתיים הקרובות והזהיר כי חוק מיסוי הדירה השלישית יביא דווקא לעליית מחירי השכירות (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש90)

ירידה במחירי הדיור? המומחים לא בטוחים בכלל. "צריך להפסיק להבטיח לציבור הישראלי ירידות מחירים - לא ב-2017 ולא ב-2018. אף אחד לא באמת יודע מה יקרה וחבל שאזרחים תמימים יקבלו החלטות לא מבוססות". כך פתח אמש (א') יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, אוהד דנוס, את הכנס השנתי ה-31 של הלשכה באילת.

דנוס התייחס לנושא יוקר הדיור ואמר כי מ-2011 כשלו שלוש ממשלות ישראל בהשגת היעד. הוא הוסיף: "המחירים אינם הולכים לרדת בזמן הקרוב. הציבור בפאניקה - והוא ממשיך לשלם כמעט כל מחיר שמתבקש".

דנוס התייחס לחוק מיסוי דירה שלישית המוטל במחלוקת כבדה וטען כי "ראוי להחליט על צעד של 180% לאחור לגבי החוק. אם יאושר החוק, המהלך יוביל לעליית מחירי השכירות", הזהיר.

דנוס פנה לשר האוצר, משה כחלון, וקרא לו להחיל את החוק רק בעוד שנתיים, "כדי שניתן יהיה לייצר מלאי מספק של דיור ציבורי להשכרה, כתוצאה מהקיטון של שוק השכירות בעקבות החוק", לדבריו. הוא הוסיף כי לשיטתו, "יש לתמהל את תוכנית מחיר למשתכן, כך שיחלחל גם לדירות יד שנייה וגם לדירות חדשות שנבנות בקרקעות פרטיות".

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, ציין כי במטה הדיור יקצו ב-2017 תכנון ושיווק של 110 אלף דירות (לעומת 100 אלף דירות השנה), וכן מתכננים תוכנית אסטרטגית ל-2040, במסגרתה יתוכננו 2.5 מיליון דירות נוספות - על 1.5 מיליון דירות שידרשו. "אנחנו חושבים שההחלטות שלנו הן נכונות, אחרת לא היינו מקבלים אותן. לפעמים לוקח זמן להחליט, נאלצתי לחכות חצי שנה כדי לקבל החלטה על תמ"א 38. אין סוף לבלבולי מוח אבל בסוף צריך להגיע להחלטה. במדינה שלנו יש שיתוק כי לא מקבלים החלטות, אפילו לא בירוקרטיה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני, אמר למשתתפי הכנס: "אנחנו משתדלים לא לספר סיפורים, אבל אתם יודעים טוב מאוד שלנדל"ן לוקח זמן. כשמתסכלים על התכניות והביצוע, צריך לתת לזה זמן לקרות ולהשפיע. תכנית מחיר למשתכן התחילה לפני שנה וחצי בלבד, וכבר בסוף השנה שיווקנו 60 אלף יחידות דיור. אבל אין עדיין מסה קריטית של עסקאות שנכנסות לסטטיסטיקה - אי אפשר לעמוד עם אקדח לרקה ולהגיד נו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר