מבוכה לנשיא לשעבר

צרפת: סרקוזי נכשל והובס במירוץ לנשיאות

נשיאה לשעבר של צרפת ניסה את מזלו לחזור לכס הנשיאות אך נכשל כבר בסיבוב הראשון כשהוא מגיע למקום השלישי בלבד. בקהילה היהודית מאוכזבים מעט מהתוצאה (בעולם)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ניקולא סרקוזי, קיווה להיות הנשיא לשעבר הראשון שכובש בחזרה את המשרה הבכירה - נשיאות צרפת, אך הוא הפסיד בבחירות המוקדמות לראשות מפלגתו.

הנשיא לשעבר אף סיים במקום שלישי המביך, עם 21 אחוז מהקולות בלבד. בסיבוב הבא יתמודדו פרונסאה פיון שקיבל 44.1 אחוז ואלן ז'ופה עם 28.2 אחוז.

אחרי יותר משלושים שנה בפוליטיקה לא הפתיע סרקוזי כשהפסיק כל כך מוקדם. עם דמותו שמשלבת פזיזות מילולית מדי פעם, מחוספסות והתלהבות מדבקת, הוא הצליח לשמור על בסיס מעריצים חשוב, 4 שנים לאחר תבוסתו בבחירות לנשיאות, אך עדיין זה כנראה לא הספיק כדי לנצח ולשוב אל המשרה.

מיד לאחר היוודע התוצאות הודיע סרקוזי כי הוא פורש מפוליטיקה: ''הגיע הזמן בשבילי לפנות אל חיים פרטיים יותר עם פחות עניינים ציבוריים''. הוסיף גם ''שבלי שום "מרירות או עצב" הוא יבחר בפיון על פני ז'ופה בסיבוב השני.

חשוב לציין שאחת הסיבות להפסדו הגדול היא: התביעות המשפטיות שעומדות נגדו, חולשה שהזוכה הגדול בסיבוב הראשון – פרונסאה פיון – לא שכח, ואף ניצל אותה נגד הפנסיונר החדש.

בקהילה היהודית חצויים בין סרקוזי, אותו כבר הכירו כנשיא והיחסים בינו ובין היהודים היו תקינים רוב הזמן. לעומתו פיון מעורר דאגה בשל והאמירות החריפות שלו על הקמת מדינה פלסטינית כדי לקדם שלום. בנוסף, בקהילה היהודית מתקשים לשכוח את אמירותיו הבעייתיות של פיון שהקהילה היהודית בצרפת מקפידה במיוחד על החגים היהודיים וזה פוגע במקומות העבודה בצרפת. רבים בקהילה היהודית על אף שאינם מתומכיו של סרקוזי מאוכזבים מעט מהתוצאה כי לדעתם סרקוזי היה המועמד הפחות גרוע מבין השניים.

הקהילה היהודית בצרפת ספגה מהלומות רבות בשנים האחרונות, בעיקר סביב אירועי הטרור שהיו במדינה וישנה חשיבות רבה מי יהיה בכס הנשיאות הצרפתי בשנים הקרובות כדי לקבוע את גורלה של הקהילה המפוארת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר