רצח בליל ראש השנה

למרות התנגדות המשפחה: המחבל הראשון בגל הטרור זכה להסדר טיעון

בערב ראש השנה חזר אלכסנדר לבלוביץ' בן ה-64 לביתו שבארמון הנציב מסעודת החג. פלסטינים יידו לעבר הרכב אבנים, ובעקבות כך הוא איבד שליטה ולקה בליבו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד וזירת הפיגוע (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים - מתוך ynet)

למרות התנגדות המשפחה, שביקשה למצות את הדין בבית המשפט: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) הסדר טיעון לבית המשפט המחוזי בירושלים עם עבד דוויאת, הנאשם המרכזי בפיגוע יידוי האבנים שבו נרצח אלכסנדר לבלוביץ לפני יותר משנה.

ניר, בנו של אלכסנדר הגיב להחלטה ואמר: "אנחנו הילדים לא ניקח על עצמנו ברמה המצפונית אפילו החלטה אחת שלא תמצה את הדין עד הסוף עם הרוצחים של אבא שלנו. צר לנו ששוב פעם הפרקליטות הולכת על בטוח ואם כבר הורידו את האישום מרצח לרגע, חבל שלא נותנים לשופטים למצות את הדין ולגזור את העונש המקסימלי".

כזכור, בערב ראש השנה חזר לבלוביץ' בן ה-64 לביתו שבשכונת ארמון הנציב בירושלים מסעודת החג. בציר הסמוך לשכונת ארנונה החלו פלסטינים ליידות לעבר הרכב אבנים, ובעקבות כך איבד שליטה ולקה באירוע לבבי. לבלוביץ' החל לפרכס, סטה לתעלה והתנגש בעמוד. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שערי צדק ולמחרת הוא מת מפצעיו.

כבר לפני כשלושה שבועות הושג הסדר עם קטין פלסטיני שהיה מעורב באירוע, ולפיו הוא יודה במיוחס לו וירצה תשע שנות מאסר בלבד וגם יעיד נגד יתר המעורבים. יצויין, כי דוויאת היה זה שזרק את האבן שגרמה ללבלוביץ' לסטות.

עבד דוויאת, המחבל (צילום: דוברות שב''כ)

הפרקליטות הגישה כחודש לאחר האירוע כתב אישום נגד ארבעה פלסטינים מצור באהר על עבירות של הריגה, חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הצתה, ייצור נשק. שניים מהם מואשמים גם ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעויות בשנה שקדמה לכך.

על פי כתב האישום, בערב ראש השנה בשנת 2015, נפגשו הנאשמים יחד על מנת ליידות אבנים לעבר רכבי יהודים אשר נוסעים בכביש המוביל לשכונת ארמון הנציב. זאת, כ"פעולת תגמול והזדהות" בשל בהר הבית. הם יידו אבנים לעבר כמה כלי רכב ופגעו במכוניתו של לבלוביץ', שכתוצאה מכך סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך מת מפצעיו. לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה, ובהמשך נפגשו ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו. לבלוביץ היה ההרוג הראשון בגל הטרור בשנה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר