פרסום ראשון

הרב אריה שטרן יבחן את העמותה החשודה כרפורמית

אליעזר ראוכברגר, נציג 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים וסגנית ראש העיר חגית משה, נועדו עם רב העיר הרה"ג אריה שטרן בדיון על עמותת "אלול" החשודה כרפורמית (אקטואליה)

חיים אבני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בחשוון תשע"ז | 21.11.16
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרסום ראשון - התפתחות בקרב נגד הרפורמים בעיריית ירושלים: לאחר שהתעוררה סערה בעקבות בקשת עיריית ירושלים להעביר תקציב עבור לימודי 'יהדות חדשה' בין היתר לעמותת 'אלול' שמשתפת פעולה עם עמותות רפורמיות בירושלים, "כיכר השבת" חושף כי אמש (ראשון) נפגשה סגנית ראש העיר, חגית משה, עם רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, יחד עם חבר המועצה מטעם 'דגל התורה', אליעזר ראוכברגר, ויעקב הלפרין וביקשו ממנו לבחון אם העמותה אכן רפורמית.

סגנית ראש העיר אומרת הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הפגישה נועדה בעקבות מידע שהגיע לפיה עמותת 'אלול' משתפת פעולה עם עמותות רפורמיות ונועדה לבחון עם העמותה עצמה רפורמית.

הרב שטרן הודיע כי יבחן את העמותה ויגיב בימים הקרובים, אז יוחלט האם להעביר את התקציב.

משה אומרת ל'כיכר השבת' כי אין לעיריית ירושלים כל כוונה לממן גופים רפורמיים, וכך סבור גם ראש העיר ניר ברקת, לדבריה. למרות זאת, אומרת משה, כי "חייבים לבדוק אם הם חילונים או רפורמים, אסור לנו לזרוק עמותה שאינה קשורה לרפורמים לזרועות הרפורמים".

משה אומרת כי אין התנגדות להעברת התקציב לישיבה החילונית שלא חשודה בקשר עם הרפורמים. וכי גם במידה ויתברר כי עמותת אלול איננה רפורמית ההקצבה שאמורה לעבור בימים הקרובים תעבור בתנאי שהתקציב ישמש את העמותה בלבד ולא תעבור לעמותות הרפורמיות הפועלות בשיתוף עם עמותת 'אלול'.

"אין לנו כוונה להעביר אפילו עשר אגורות לרפורמים", היא אומרת ומדגישה כי התקציב נועד עבור עמותות חילוניות בלבד. "גם ראש העיר אינו סבור שצריך לתת לרפורמים אפילו לא עשר אגורות. אנחנו רק רוצים לוודא שאנחנו לא זורקים עמותה חילונית רגילה לזרועות הרפורמים".

בשעות הצהריים, במהלך הדיון בוועדה הוחלט לדחות את אישור התמיכה עד להחלטת הרב שטרן.

עיריית ירושלים טרם הגיבה לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר