בגלל שלולית: "דור אלון" תפצה לקוחה שהחליקה

התובעת הגיעה ביום גשום לתחנת הדלק ונפלה בדרכה אל משאבת התדלוק. 6 שנים אחרי התאונה נקבע בבית המשפט כי ההנהלה לא דאגה לתחזוקת התחנה. התובעת זכתה בפיצוי של כ-125,000 שקל (משפט)

עו"ד סיגל רייך-הלל | כיכר השבת |
התובעת החליקה מהרצפה הרטובה מהגשם. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התובעת (48) החליקה לפני שש שנים בתחנת דלק "דור-אלון" בכרמיאל כשעשתה דרכה אל עבר משאבת התדלוק, ושברה את היד.

כשנתיים לאחר המקרה היא תבעה את "דור אלון" בבית משפט השלום בעכו על הנזקים שנגרמו לה מהנפילה. התובעת טענה שהחליקה על כתם שמן שלא ניקו וצירפה כראיה את המכנסיים שלבשה באותו היום, ולדבריה עדיין מריחים משמן.

מהצד השני טענה חברת הדלק שהתובעת אשמה בנפילה, כיוון שנעלה כפכפי גומי שחוקים והלכה בחוסר זהירות על רצפת אספלט רטובה מגשם. החברה הכחישה כי התובעת החליקה על כתם שמן.

לייעוץ בתחום:

עו"ד דיני נזיקין

בתגובה, טענה התובעת כי נעלה נעלי ספורט תוצרת "אדידס" העשויות מחומר מונע החלקה, ונזהרה מאוד בהליכתה.

בסרטוני האבטחה של התחנה נראה בבירור שהתובעת נעלה כפכפים מגומי. עוד עלה מהסרטונים כי במקום לא נצפו כתמי שמן.

רשלנות זו רשלנות

למרות הרושם השלילי שהותירו הסרטונים בנוגע לגרסת התובעת, השופט הבכיר ג'מיל נאסר החליט בכל זאת שתחנת הדלק התרשלה כלפיה וצריכה לפצות אותה על נזקיה.

השופט קבע כי ביום הגשום שבו אירעה התאונה נקוו ברצפת התחנה שלוליות שטמנו בחובן סכנת החלקה. השופט קבע כי הנתבעת לא הוכיחה בפניו שנקטה בפעולות כלשהן למניעת היווצרות השלוליות או להתמודדות עמן. למעשה, העדים מטעמה, בהם מנהל התחנה, הודו כי מדי חורף הם מתמודדים עם היקוות של שלוליות גדולות באזור התחנה, אולם לטענתם לא היה צורך לעשות דבר כיוון שזה "בסך הכל מים" ו"ממים לא אמורים להחליק".

עו"ד סיגל רייך-הלל. צילום: דניאל בבצ'יק

אלא שהשופט נאסר לא קיבל את דפוס ההגנה הזה, וקבע שהנהלת התחנה הפרה את חובתה להקדים תרופה למכה, ולמנוע את היווצרות השלוליות שבגללן נותרה התובעת עם נכות של 15% ביד ימין.

את נזקי התובעת, הכוללים הפסדי שכר, עזרת הזולת וכאב וסבל, העריך השופט בסך כולל של 209,750 שקל, אך הורה להפחית את הפיצוי ב-40% בשל "אשם תורם". בהקשר זה השופט קבע כי התובעת, שהייתה מודעת לכך שמדובר ביום גשום, בחרה לצאת עם כפכפים המגדילים סיכוני החלקה, ולא שעתה לאזהרות בעלה לפני שיצאה מהרכב.

בסיכומו של דבר "דור-אלון" וחברת הביטוח שלה "כלל" חויבו לפצות את התובעת ב-125,850 שקל בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בשיעור של 20% מסכום הפיצוי.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין נזקי גוף • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבת: עורכת דין סיגל רייך-הלל עוסקת בדיני נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותבת לא ייצגה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר