ההדחה החריגה

נפגעי הפיגוע - בעד הקצין שהודח בשל אי תפקודו בזירה

הפעם הראשונה, במסגרת גל הטרור שפרץ לפני מעט יותר משנה, שבצה"ל מחליטים להדיח חייל מתפקידו לאחר שלא חתר למגע ונמלט מזירת פיגוע - לא עוברת בשקט (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגע נטרול המחבל (צילום: מתוך محمد الداية #غزة בטוויטר)

השוטר יוסי קירמה, נהרג לפני כחודש בחילופי האש עם המחבל בפיגוע הירי בגבעת התחמושת בירושלים. הבוקר (שני), דווקא אביו, עוזי, מביע את אי שביעות רצונו מהחלטת תא"ל אמיר אבולעפיה להדיח את קצין השריון שהיה בזירה ולא חתר למגע עם המפגע: "אני לא חושב שאני יכול לשפוט את הקצין. בכל מקרה, מה שהקצין היה יכול לעשות לא היה משפיע על הגורל של יוסי, כי זה היה אחרי שירו בו", הוא אומר.

"אמנם התגובות של האנשים הן קשות, כמו 'קצין בצה"ל לא מתבייש?', אבל אלו לא התחושות שלי", הוא מסביר ל'וואלה'. "כל ההתלהמות לא תיתן לי שום דבר. אני יודע דבר אחד - שהבן שלי 'הלך'".

גם קטרינה ניקולייב, מי שנפצעה בפיגוע מרסיס בכתף, אומרת ש"ההחלטה מוגזמת. כנראה אם הוא לא עשה שום דבר, זה הגיע מלחץ. אני לא זוכרת את הקצין, אבל היו הרבה חיילים, ואחד לידי דרך את הנשק. אני זוכרת שראיתי הרבה חיילים רצים לכיוונו של המחבל.

כזכור, מסבאח אבו סביח, המחבל, פתח בירי לעבר תחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים, ממנו נהרגה לבנה מליחי, בת ה-60. המחבל נמלט מהמקום, תוך שהוא יורה בעוד שתי זירות. במהלך חילופי אש עם המחבל, בשייח ג'ראח, נורה ונפצע אנושות רב-סמל מתקדם יוסף קירמה, שלאחר מכן מת מפצעיו.

בתחקיר התברר, כי כמה אזרחים וחיילים לא חמושים החלו לרדוף אחרי המחבל לאחר שהוא נמלט מאזור תחנת הרכבת הקלה - אך קצין קרבי נמלט מהמקום אף שהיה חמוש בנשק, ולא הגיש סיוע או ניסה לעזור במרדף אחר החמוש.

זוהי הפעם הראשונה, במסגרת גל הטרור שפרץ לפני מעט יותר משנה, שבצה"ל מחליטים להדיח חייל מתפקידו לאחר שלא חתר למגע ונמלט מזירת פיגוע. מאחורי ההחלטה עומד, כאמור, מפקד עוצבת הפלדה (אוגדת השריון) תא"ל אבולעפיה, שבשבועות האחרונים אושר קידומו העתידי לראש אגף התכנון הבא בדרגת אלוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר