בחירה מקרית?

יתד נאמן הגן על הגר"ש עמאר, ש"ס - על הרב קרים

בעוד סיעת ש"ס שומרת על שתיקה רועמת בכל הקשור למתקפות נגד הגר"ש עמאר בעקבות דבריו נגד אנשי 'המצעד', היא בוחרת להוציא הודעת גיבוי דווקא לרב הצבאי הראשי החדש (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שותק. השר אריה דרעי והראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת )

בזמן שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסיעתו שומרים על שתיקה רועמת בכל הקשור למתקפות נגד הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, שמותקף בעקבות דבריו נגד אנשי 'המצעד', בוחר דרעי לצאת להגנתו של הרב הדת"ל אייל קרים, שבג"צ מעכב את מינויו לרב הצבאי הראשי.

כזכור, הרב קרים הותקף בעקבות דעות תורניות שהציג, ושופטי בג"צ בראשות הנשיאה מרים נאור החליטו היום (שני) לעכב את המינוי עד שיבהיר את דבריו.

בעקבות דברי השופטים הוציאה סיעת ש"ס בראשות דרעי הודעת גיבוי לרב קרים: "חשוב לשמור על עצמאות הרבנים ואסור להתערב בפסיקותיהם. אנו מוטרדים מהניסיון להתערב בשיקול דעת הרבנים. זהו תקדים מסוכן מאד שעלול להביא לאיבוד אמון הציבור".

כזכור, בימים האחרונים מותקף הראשל"צ הגר"ש עמאר בעקבות דבריו ל'ישראל היום' נגד אנשי 'המצעד', אותם הוא כינה 'תועבה' ו'כת'.

המתקפה נגד הרב עמאר הגיעה עד למכתב של חברות כנסת לראש הממשלה בבקשה שיפטר אותו מתפקידו בירושלים, ולהפגנת אנשי מר"צ מול לשכתו במועצה הדתית בעיר.

אפילו ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' הקדיש מאמר מערכת לטובת הגר"ש עמאר, בו נכתב בין היתר: "הרי זו עדות לשפל החברה כולה ולנחיתותה המוסרית. תורת הנצח האלוקית, זו שהנחילה לעולם כולו את ערכי המוסר היסודיים, אינה זקוקה ל'הסכמות' מפי אנשי תרבות והשכלה, ובוודאי לא יהיה בכוחם לעצור את נושאי דגל התורה ברמה מלהשמיע בגאון את דעת התורה בכל הנושאים העומדים על הפרק, גם אם אוזנם של רודפיה ובעיקר – בּוּרֶיהַ, אינה מוכנה לשמוע ולהפנים".

לדברי גורמים בש"ס, גם ביטאון המפלגה 'יום ליום' צפוי להתעלם מהסערה סביב רבה של ירושלים. "והעיקר אומרים שיש שלום", אומר בחיוך גורם במפלגה.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סירב להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר