בסיוע חיזבאללה: אנשי אסד החלו את קרב הבליץ בחלאב

אלפי לוחמים חדשים של חיזבאללה ומתנדבים נוספים עושים את דרכם לעיר חאלב בכדי להנחית על דאעש את מכת המחץ שאפשר ותכריע את הקרב העקוב מדם בעיר (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

האם הבליץ השיעי של נאמני אסד בסוריה עומד להתחיל? מעודדים מהסיוע הרוסי וזרימת כוחות ממקומות בהם הם נחלו הצלחות מתכונן צבא אסד למכת המחץ על חאלב.

אתרים המזוהים עם ארגון חיזבאללה ועם המשטר בדמשק מדווחים כי חיזבאללה מתכוון להזרים עוד חמשת אלפים לוחמים לסוריה בכדי לתת את "מכת המחץ" על חאלב ולכבוש את מזרח העיר מידי המורדים. על פי אותם דיווחים, נאמני אסד מתכוונים להמשיך משם ולכבוש את מעוז המורדים במדינה המשוסעת – מחוז אידלב (דרומית לחאלב).

במקביל אתמול העלתה סוריה הרשמית "הזמנה" של בשאר אל-אסד למיליציות השיעיות - אל-חשד אל-שעבי להיכנס לסוריה ולעזור במלחמה נגד המורדים ודעא"ש.

הזמנות אלו והמוני לוחמי חיזבאללה שיגיעו לסוריה בימים הקרובים הם מתכון בטוח לסבב אלימות ודם שעוד לא ראינו כמותו. הכוחות השיעים מעודדים בהצלחות בעיראק ומהשליטה השיעית בקצב והתקדמות הלחימה במוסול ועל כן יגיעו לסוריה כאשר התנאים יאפשרו.

במקביל גוברות ההערכות כי באם חיזבאללה יגביר את נוכחותו והמיליציות השיעיות אכן יכנסו לסוריה המדינות הסוניות הגדולות (סעודיה וטורקיה בעיקר) לא יישבו בחיבוק ידיים. צריך לזכור שהשיעים הם רק 15% מהמוסלמים בעולם בעוד הסונים הם 80%. משמע – לסונים יש כוח אדם רב בהרבה, שנחוש לא פחות להילחם למען האינטרסים שלו. בנוסף, לרשות מדינות המפרץ הסוניות (סעודיה וקטאר) עומדים משאבים כלכליים רבים שיאפשרו להם לממן, לאמן ולחמש את ארגוני הג'יהאד השונים בסוריה.

מומחים לארגון חיזבאללה מעריכים כי אל אף התעצמותו הצבאית כפי שהוכיח בשבוע שעבר במצעד הצבאי שקיים באל קוסייר הארגון מקיז את דמם של לוחמיו ויהיה עסוק עוד זמן רב בלכלות את משאביו הצבאיים וכוח האדם בקרבות בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר