פרשת הרב הצבאי הראשי

המקורבים: הרב קרים יבהיר, אך לא יחזור בו

הרב אייל קרים צפוי להגיש מחר את הבהרתו לבג"ץ בנוגע להתבטאויותיו מהעבר. לדברי מקורביו, הוא אינו מתכוון לחזור בו מהדברים אלא לטעון כי מדובר בפרשנות לתורה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

למרות החלטת שופטי בג"ץ כי הרב הצבאי המיועד, הרב אייל קרים יצטרך להבהיר את התבטאויות העבר שלו בנושאים שונים תוך יומיים, מקורביו אומרים כי הוא אינו מתכוון לחזור בו מהדברים ורק להבהיר את כוונתו.

בצה"ל הודיעו אמש (שני) על דחיית טקס חילופי הרבצ"ר, שהיה אמור להתקיים מחר, בעקבות החלטת בג"ץ להטיל צו ביניים נגד מינויו בשל התבטאויותיו. בצה"ל מסרו כי מועד חדש ייקבע בהמשך.

על פי מקורביו, בעיקרי התצהיר שצפוי הרבצ"ר הנבחר להגיש לבג"ץ יצוין, כי חלק מהדברים שיוחסו לו כלל לא נאמרו או נכתבו על ידו אלא מדובר בפרשנות עיתונאית על תשובות הלכתיות לגיטמיות שכתב שאינן משפיעות על תפקודו מול הציבור שאותו הוא משרת.

למעשה, התשובה שאותה צפוי הרב קרים להגיש לבית המשפט תהיה מעין גרסה משפטית לדברים שאמר בעל פה לרמטכ"ל גדי איזנקוט בשיחת ההבהרה שקיים עמו לאחר ההכרזה על מינויו והסערה שפרצה בעקבותיה, ולתוכן איגרת לחיילים שפרסם הרב לאחר מכן.

מקורביו אומרים כי הרב קרים משוכנע כי בג"ץ יקבל את הבהרותיו, כפי שעשה הרמטכ"ל, אך ברבנות הצבאית והאזרחית נערכים גם לתרחיש הפסימי מבחינתם. רבנים מחוגים שונים – אלה המזוהים עם עמדותיו וגם אלה שלא, מתוך צה"ל ומחוצה לו – כבר מתארגנים להצהרה משותפת שלפיה אף אחד מהם לא יסכים לקבל על עצמו את תפקיד הרבצ"ר אם מינויו של קרים יבוטל, בשל הפגיעה בתורה ובחופש האקדמי וחופש הדיבור של הרבנות.

כרגע ממתינים כולם בסבלנות ולא פותחים במאבק גלוי מתוך רצון שלא לפגוע בסיכויו של הרב קרים בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר