בלעדי

מידע מודיעיני ומארב בשדה התעופה: כך סרבן הגט נלכד

אגף העגונות של הנהלת בתי הדין יצא למבצע מיוחד כדי להתיר אישה עגונה, בשיאו הצליחו ללכוד את הבעל הסרבן, בשדה התעופה, כשהוא מצויד בדרכון שהסתיר את פרטיו | הסיפור המלא (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

מערך מודיעיני ופעילות מבצעית נחושה של בית הדין ואגף העגונות הביאו לשחרורה של עגונה נוספת מכבלי עגינותה לאחר יותר משנתיים בהן הייתה חסרת כל פתרון.

מדובר בזוג ישראלי שנישא כדת משה וישראל בארה"ב. זמן קצר לאחר החתונה עלו הנישואים על שרטון והצדדים החליטו להיפרד באופן אזרחי. לאחר כשנה החליטה האישה שהיא רוצה לקבל גט כדת משה וישראל ופנתה לבתי הדין בארה"ב אך ללא הצלחה.

לפני כשנתיים פנתה האישה לבית הדין בישראל ופתחה תיק גירושין. הבעל התעלם מהזמנות בית הדין והתיק הועבר לידי אגף העגונות של הנהלת בתי הדין בראשותו של הרב אליהו מימון.

"קיבלנו מידע מודיעיני מדויק שהבעל מתעתד להגיע לישראל באמצעות דרכון עם פרטים שונים מפרטיו האמיתיים והצבנו לו תצפית בנמל התעופה בן גוריון", מספר הרב מימון ל'כיכר השבת'.

אנשי אגף העגונות זיהו את הבעל המעגן בכניסתו לישראל ביוםראשון בערב ועקבו אחריו עד למקום בו יכלו לעצור אותו מבלי לעורר מהומה גדולה מידי. הבעל נעצר ובילה את הלילה בבית המעצר. למחר בבוקר הוא הובל לבית הדין שם נדרש לתת גט לאשתו.

הבעל ניסה לסחוט כספים בתמורה לגט אך בית הדין הבהיר לו שאין שום קשר בין נושא התביעות המשפטיות בנושא הרכוש לבין הגט שעליו לתת ואכן באותו הדיון הסכים לבסוף הבעל ונתן את הגט המיוחל לאשה המופתעת שלא האמינה שהוא יישבר מהר כל כך לאחר שנתיים בהן היא סבלה מההתעלמות שלו מהנושא.

"אנו פועלים בנחישות, ביעילות וברגישות כדי להתיר עגונות ולסיים את הסבל הנורא שהן נמצאות בו והסיפור הזה עם הסוף הטוב שבו מעניק לנו כוח", אומר הרב מימון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר