נכנעו לרעש?

"חוק המואזין" לא יעלה בינתיים להצבעה

בעקבות החשש מביטול החוק בבג"ץ והקושי למצוא את הניסוח המתאים הוחלט בינתיים להסיר את הצעת חוק המואזין מסדר היום ולא לדון בה כמתוכנן במליאת הכנסת (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הצעת "חוק המואזין", שנועדה למנוע את המטרד של המואזינים המוסלמים באמצעות מערכות ההגברה הענקיות של המסגדים, ירד בינתיים מסדר היום ולא יעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית כמתוכנן. הסיבה: חשש מביטול החוק בבג"ץ.

שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה הגיש בשבוע שעבר ערר על הצעת החוק, ובעקבות הבטחה שניתנה לו להחריג את צפירת השבת מהחוק, הסכים להסיר אותו ולאפשר הצבעה מחר, הצבעה בה החוק היה יכול לקבל רוב ולעבור.

בעקבות הודעה של ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת על כך שיגיש בג"ץ על החוק, נעשו ניסיונות למצוא נוסח שיעמוד במבחן בג"צ, כך הוצע שפעילותו של החוק תוגבל לשעות הלילה, וכך יוחרגו בפועל צופרי השבת. אולם בינתיים הניסיונות לא צלחו והחוק יירד בינתיים מסדר היום ולא יעלה להצבעה עד שיימצא הניסוח שיפתור את הבעיה ואת הסבל של רבים במדינת ישראל.

כזכור, הביע נתניהו את תמיכתו העקרונית בחוק, "ועדת השרים לחקיקה תדון בחוק להגבלת הרעש. אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על זה", אמר נתניהו והוסיף: "ישראל מחויבת לחופש הדת אבל מחויבת גם להגן על האזרחים מהרעש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר