סוף לסאגה המביכה

השופט פסק: שולי רנד זכאי - "הוא לא התכוון"

"תקרית השקית": שירות המבחן התרשם ששולי רנד הוא "בעל מערכת ערכים נורמטיבית", ושאין בו קווים אלימים. האמן המוערך לא יורשע ואף אשתו מיכל ברכה על הסדר הטיעון (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שולי רנד (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

הזמר, השחקן והיוצר החרדי שולי רנד (54), שהואשם בעבירה של חבלה ברשלנות, לא יורשע בפלילים - כך קבע היום (שלישי) בית משפט השלום בירושלים. רנד הואשם במסגרת הסדר טיעון בקשר לתקרית שנחשדה כעבירת אלימות במשפחה מלפני כשלוש שנים.

השופט דב פולוק אימץ את המלצת שירות המבחן לפיה אין להרשיע את רנד, אלא להסתפק בקביעה כי הוא ביצע את המעשה שיוחס לו בכתב האישום: "אין חולק כי הנאשם לא התכוון לגרום לה (למיכל, רעייתו) חבלה. הנאשם הביע חרטה על מעשיו והוא נמצא כיום בהליך טיפולי, ומן הראוי שלא להענישו באופן שעלול לפגוע בהמשך הטיפול", קבע השופט שבשורה התחתונה חרץ: "לאור נסיבות אלו, אין סכנה להישנות המקרה".

גם נציג התביעה המשטרתית, עו"ד אריה ברנד, התייחס במהלך הדיון לאופיה של העבירה שבה הואשם רנד, ואמר כי זו לא דורשת כוונה פלילית, אלא מתבססת בעיקר על חוסר זהירות שהובילה לחבלות שנגרמו לאשתו. הוא הוסיף כי לרנד אין כל עבר פלילי וציין כי שירות המבחן התרשם שרנד הוא בעל "מערכת ערכים נורמטיבית", ולא התרשם כי קיימים קווים אלימים באישיותו של רנד. "גם המשטרה לא סבורה כי יש להרשיע את רנד", הודה התובע.

בדיון מוקדם יותר אמרה התביעה, כי הסדר הטיעון, שבמסגרתו התקבלה פסיקת השופט, התקבל גם בשל קשיים ראייתיים ובשל העובדה שרנד לקח אחריות על מעשיו, וכי אף "אשתו הביעה את ברכתה ושמחתה על ההסדר שהתקבל במסגרת ניסיונות פיוס בינה לבין שולי בעלה".

עו"ד אשר אוחיון, סנגורו של רנד, הוסיף וטען שמדובר בעבירה חריגה שאינה מחייבת בהכרח הרשעה בפלילים, וכי מדובר בנסיבות מיוחדות: "מדובר באדם שתורם לחברה באופן מובהק בעשייה האמנותית שלו שזכה לאחרונה בפרס על מפעל חיים. הוא מעביר מסרים חינוכיים לציבור עצום ורב והדברים שלו נושאים פירות ענפים. וכשהוא הבין שאשתו לא רוצה להגיע לבית המשפט הוא לקח אחריות על המעשה מבלי לנהל את המשפט", סיכם הסניגור.

כזכור,שולי רנד הודה לפני כשמונה חודשים בעבירה של גרימת חבלה ברשלנות באשתו. לפי כתב האישום המתוקן, שהגישה משטרת ירושלים, בנובמבר 2013 ניסה רנד לקחת מידי מיכל אשתו שקית השייכת לו, ובין השניים התפתחה תקרית קלה, במהלכה נפלה מיכל לרצפה. כתוצאה מכך נגרמו לה כמה חבלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר