"אני מבקש סליחה" • צפו

הסדר הטיעון אושר: הרב אליעזר ברלנד ירצה עונש מאסר

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון עם מנהיג 'שובו בנים' הרב ברלנד, שירצה עונש מאסר בן 18 חודשים. הרב בביהמ"ש: "אני מתחרט באמת על כל פגיעה". החסידים ליוו את הרב בשירה (בארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב ברלנד בבית המשפט, היום (צילום: Yonatan Sindel/ Flash90)

בית משפט השלום בירושלים אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון במשפטו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים". לפי הסדר זה, הרב ירצה 18 חודשי מאסר בפועל בגין שלוש עבירות בהן הודה הרב - במסגרת ההסדר.

השופט ירון מינטקביץ נימק את קבלת ההסדר וכתב: "לא ראיתי שיש הצדקה לחריגה מהסדר הטיעון", זאת חרף התנגדותן של חלק מהמתלוננות להסדר.

במהלך הדיון התבטא הרב ברלנד באופן חריג ואמר כי "בפרשת השבוע קראנו שיהודה אמר 'הוציאוה ותישרף'. המדרש אומר שמדובר לא על הוצאה אלא על הצתה באש. המשפט היהודי העתיק גזר על אנשים כאלה עונש של שריפה וסקילה. היום השתנו העתים ויש המון הקלות. זה לא גורע מחומרת המעשים שלי".

לאחר ההכרעה: החסידים מלווים את הרב ברלנד (צילומים: באדיבות המצלם, קוד פגיון)

"אני מתחרט באמת, מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי באיש או באישה. כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין. חרטה אמיתית", אמר הרב והוסיף כי "במה שהודיתי הודיתי ואין לי עכשיו יותר עסק עם נשים".

בצאתו מבית המשפט אמר הרב ברלנד: "אני מבקש סליחה מכל עם ישראל".

עו"ד אפרים דמרי, פרקליטו של הרב שהוביל להסדר הטיעון אמר כי "זהו הסדר ראוי. מה שהתחיל בקול תרועה גדולה הסתיים בקול ענות חלושה. היו המון בעיות בראיות ובעיות באמינות העדות".

עו"ד דמרי הוסיף, כי כי העבירות שבהן הואשם הרב הן "מעשים ברף הפלילי הנמוך", ואמר כי הוא מקווה שלאחר שינכו לרב שליש על התנהגות טובה, "בעוד שלושה-ארבעה חודשים, הוא ישתחרר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר