"זה מצמרר"

מובטל שיתף פוסט נגד נתניהו ואוים בתביעה

130 אלף ש"ח - זהו הסכום שנדרש יואב סאלם לשלם, אם לא יסיר פוסט משמיץ ששיתף בפייסבוק נגד משפחת נתניהו בתוך 72 שעות ויפרסם הודעת התנצלות בתוך שבעה ימים (ברשת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משפחת נתניהו (צילום: Kobi Gideon/GPO - פלאש 90)

בכותרת מכתב ההתראה שקיבל השבוע יואב סאלם, טכנאי מחשבים מובטל בן 56, באמצעות דואר רשום, נכתב כך: "פרסומים כוזבים בעניין ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, רעייתו הגברת שרה נתניהו ומר יאיר נתניהו".

יואב סאלם, בסך הכל שיתף בפייסבוק פוסטים נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר, ובשל כך "זכה" לקבל מכתב איום בתביעה על לשון הרע מהפרקליט הצמוד של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן שהתרה בו כי ייתבע בסכום של 130 אלף שקלים אם לא יחזור בו: "מלשון הפרסום עולה בעליל כי הינך מכפיש את מרשיי בהכפשות חמורות. פרסומך הכוזב, שאינו נתמך ו/או מסתמך על חומר ראיות, עולה כדי לשון הרע".

האזרח ששיתף את הפוסטים המשמיצים לא ויתר, והעביר מכתב תגובה באמצעות עורך דינו: "נחזה כי מכתבך לא נועד אלא להטיל אימים ומורא בלב מרשי ולהשתיקו – פשוטו כמשמעו. ככלל, שיתוף פוסט וחזרה על דברים שפורסמו אינם הופכים את המשתף לאחראי על תוכן הדברים שפורסמו. עצם הניסיון הנחזה להטיל אחריות שכזו לפתחו של אזרח מן היישוב – פשוטו כמשמעו – מצמרר ולא ייתכן במשטרים המתיימרים לאפשר חופש ביטוי וכינונן וקיומן של נורמות וזכויות אדם בסיסיות", נכתב במכתב התגובה.

"כמי שעומד ב'ראש הפירמידה'", הוא ממשיך, "חובתו להגן על זכויות אזרח יסודיות במדינה, שבהן גם חופש הביטוי והזכות לביקורת, גם אם ייתכן שאינה נעימה לאוזן".

סאלם שחזר הבוקר (שלישי) בשיחה עם ynet את שאירע: "הייתי בטוח שזה מכתב של הוצאה לפועל כי אני באמת משועבד ומעוקל גם ככה ואני מסתכל ולא מאמין. מאז אני לא מצליח לישון. למה הוא נדבק דווקא אליי מכל האזרחים? זה משהו שמפליא אותי".

"אני לא מתכוון להסיר את הפוסט בפייסבוק בתוך 72 שעות ולפרסם הודעת התנצלות בתוך שבעה ימים, כפי שנדרשתי", הוא מבהיר. "זה סך הכול קישורים ששיתפתי, אבל כנראה ביבי חושב שהוא חכם אז הוא מאיים לתבוע אותי בסכום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים". לדעתו, ראש הממשלה מתעסק בזוטות: "במקום לעזור לעם, לאזרח הפשוט ולדאוג לחלש ולקשיש, הוא מתעסק בהפחדה של אזרחים. כנראה ככה הראש שלו עובד", הוא מאשים.

אם ייאלץ סאלם לשלם את הפיצוי, שהוא סכום גדול עבורו, "החבר'ה אמרו שהם יעשו מגבית בשביל זה. אבל לא יכולים להוציא אותי שקרן כשמישהו אחר כתב את זה ואני רק שיתפתי. אני חותם אבטלה ומקבל 2,050 שקלים ומזה אני צריך לחיות כל החודש".

המסר של סאלם למשפחת נתניהו די ברור: "הייתי רוצה להגיד להם שיסתכלו נכון על העם. שלא ייראו רק את מה שטוב להם. העם בחר בנתניהו שיעשה טוב למדינה, שיתקן ויסתכל על החלשים, אבל הוא לא סופר את העם, הזקנים והילדים הרעבים. אני לא היחיד שרואה את זה, אבל אני האזרח שקיבל את המכתב הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר