צפו בנאום

גפני על המצב בירושלים: "בושה למדינת ישראל"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תקף במליאת הכנסת הירידה של ירושלים בדירוג הלמ"ס מהאשכול הרביעי - לשישי: "בושה למדינת ישראל, הממשלות לא עשו כלום" • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תקף במהלך דיון במליאת הכנסת את המצב בירושלים לאור הירידה של העיר בדירוג הלמ"ס מהאשכול הרביעי - לשישי.

"יש ויכוח, ויכוח פוליטי, אם יש צורך להמשיך להחזיק בכל יהודה ושומרון, וכמובן ירושלים, תחת שלטון ישראלי, ויש כאלה שטוענים שצריך חלק מהאזור הזה להחזיר, או להקים מדינה פלסטינית. יש ויכוח", אמר גפני בפתח דבריו. "ואני דווקא פונה אליך, השר לענייני ירושלים, עמדתך ברורה – ואני לא מתווכח בכלל, ברור שזה צריך להיות תחת ריבונות ישראלית, וברור שזה צריך להיות חלק ממדינת ישראל. אתם הייתם צריכים להיות הראשונים שלא לתת לביזיון הזה לקרות".

גפני המשיך ואמר כי "מדובר על מציאות שבה עיר הבירה של מדינת ישראל, שלא לדבר על מקום הקודש והמקדש, שעיני כל ישראל נשואות למקום הזה, לתת שתהיה כזאת פגיעה מבחינה כלכלית בתושבים – אז אני לא יודע מה נעשה בציבור הערבי במזרח ירושלים, אבל אם מדינת ישראל לא יודעת להחזיק את זה, שלא תחזיק. אין מציאות כזאת, שאתה אומר: אני מחזיק את זה, ואני חושב שאתה צודק, שאתה לא יודע להחזיק כלכלית את התושבים. אז זה לגבי הפלסטינים או הערבים – במקרה הזה זה לא פלסטינים, כי הם תושבי מדינת ישראל הרגילים, יש להם תעודות.

"אני לא נכנס למינוחים, אני לא רוצה, פשוט, להיכנס לזה, אני רוצה לדבר רק כלכלית. שלא לדבר על התושבים החרדים. התושבים החרדים, לא נעשה דבר וחצי דבר כדי שהם יוכלו להתפרנס בכבוד. דבר וחצי דבר".

גפני פנה לשר אלקין ואמר: "אתה, השר אלקין, מחזיק עדיין הצעת חוק שנועדה לתת העדפה מתקנת לחרדים – כדי שיוכל להתפרנס, כדי שיוכל להגיע למקום שאנשים יוכלו לבוא בעקבותיו. זה עומד לקריאה שנייה ושלישית – אתה רוצה שם, ואתה צודק מבחינת הטיעון הפורמלי, אבל בינתיים לא נעשה כלום. לגבי כל האחרים נעשה, לגבי החרדים – לא.

"שמישהו יגיד לי, השר לענייני ירושלים, תגיד לי למה הילדים בירושלים, החרדים, לומדים במקומות לא ראויים? למה? למה בא אלי ראש עיריית ירושלים ואומר לי: חסר לי 2,000, 3,000. למה? למה הילדים האלה לומדים במקומות האלה? למה לא בנו להם? למה? בושה למדינת ישראל. בושה. למה זה בושה? אני לא מדבר מדינית, לא מדבר ביטחונית, לא מדבר שום דבר. אני אומר שעיני כל העולם נשואות לירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל, ששם גרים ערבים ויהודים, ודתיים, וחרדים, וחילונים, וימין ושמאל, והדירוג הסוציו-אקונומי שלהם יורד".

ספני סיים את נאומו ואמר כי "היה צריך לעלות. הרי – איך מסתכלים עלינו? הרי אם הנושא הזה צריך להיות באיזושהי מדינה באסיה, או באירופה, או באפריקה – עיר הבירה של מדינת ישראל, ירד שם הדירוג, שם חיים כולם. כל הממשלות לא עשו כלום בעניין הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר