עדיין מסוכן שם

לאחר הרעידה: כך נראו גלי הצונאמי ביפן • צפו

רעידת האדמה שאירעה לפני כשש שנים וגררה צונאמי שהרג יותר מ-18 אלף בני אדם בפוקושימה שביפן, עדיין בזכרונם הטראומטי של תושבי המדינה שאמש חוו אירוע קל (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גלי צונאמי מתפשטים (צילום: מתוך youtube)

בחשש גדול המתינו אמש תושבי החוף המזרחי של יפן לבואו של צונאמי, לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.4 אירעה בים ממזרח למדינה, וצופרי הצונאמי החלו להרעיש. חלק מהם נמלטו למקומות גבוהים - כשהרעש שאירע לפני כשש שנים ושגרר צונאמי שהרג יותר מ-18 אלף בני אדם בפוקושימה, עודו בזכרונם.

פני הים כבר החלו להשתנות בכמה אזורים זמן קצר אחרי הרעידה, סירות נראו נסחפות לאטן מהנמל ללב ים, ומים נעו מקרבת היבשה אל עומק הים, כפי שתמיד מתרחש לפני בואם של גלי צונאמי.

רק בסביבות השעה 04:00 (שעון ישראל) הוסרה סופית אזהרת הצונאמי, ותושבים חזרו אט אט לבתיהם. בסרטונים ששודרו הבוקר נראו גלי צונאמי נמוכים בנהר באזור פוקושימה. ברעידה עצמה דווח על כמה פצועים קל בלבד.

מענין לציין, כי לפי הסוכנות המטאורולוגית של יפן, רעידת האדמה הלילה היא למעשה רעש משנה של הרעידה הגדולה ההיא, ב-2011. "רעידות משנה ממשיכות לקרות לא רק חמש שנים אחרי רעידת אדמה גדולה, אלא גם 100 שנה לאחר מכן", הסביר יסוהירו אומדה, סיסמולוג מאוניברסיטת קיוטו. הסוכנות המטאורולוגית היפנית הסבירה שככל שעוצמת הרעש גדולה יותר – כך נמשכים רעשי המשנה זמן רב יותר.

כך או כך, הסוכנות מזהירה כעת, כי רעידת אדמה גדולה נוספת עלולה להכות באזור בימים הקרובים, ומפצירה בתושבים לשמור על ערנות במשך כשבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר