בתפילות ותרגילים

צפו בהצצה לגיבוש של המתגייסים לפלוגות החרדיות בצה"ל

כ-60 צעירים, חלקם בחולצות ישיבתיות, החלו היום סדנת גיבוש לחטיבת הצנחנים. כתב "כיכר השבת" התלווה אל הצעירים ביום הראשון ושמע מהם על התהליך שעומד בפניהם (חדשות, צבא וביטחון)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: ארגון שח"ר )

כיפה שחורה, כומתה ונעליים אדומות - שחר חדש בחטיבת הצנחנים: למעלה מ-60 צעירים חרדים החלו היום (שלישי) הכנה לגיבוש לקראת גיוס למסלולים החרדים בגבעתי ובצנחנים. "כיכר השבת" מגיש תיעוד מהמקום.

האירוע נערך במרכז שדה 'נס הרים', והוא הראשון מסוגו עבור בחורים המעוניינים להתגייס לפלוגות החרדיות. במהלך היומיים הקרובים, הצעירים ישתתפו בתפילות ושיעורי תורה - ויעברו סדרת אימונים מאתגרים הכוללים גם הדמיית גיבוש בבא"ח (בסיס אימונים חטיבתי. מ.פ) צנחנים.

בכיר בארגון שח"ר שמלווה את הבחורים עד לסיום המסלול הצבאי, סיפר ל"כיכר השבת" על האתגר של הצעירים: "אמנם לכל אחד שנכנס למסלול ההתחיילות הדרך די ברורה וצפויה, ובכל זאת היא מלווה בהרבה התרגשויות ולחץ. אצל הבחור החרדי שמעוניין להתגייס זאת החלטה שהיא לא פחות מגורלית. הדרך קשה פי כמה, הלחץ המשפחתי והסביבתי לא קל, לכן אנחנו כאן".

המסלול החדש בצנחנים (ח"ץ - חרדים צנחנים. מ.פ.) נפתח לאחר הצלחת פלוגת 'תומר', המסלול הקרבי הראשון לחיילים חרדים בחטיבת גבעתי - פלוגה שהוכיחה את עצמה עם שבעה מחזורים מוצלחים ותרומה רבה לשביעות הרצון של הדרג הצבאי בצה"ל והשפיעה רבות על ההחלטה להקים פלוגה חדשה.

(צילום: ארגון שח"ר)
(צילום: ארגון שח"ר)

הבכיר מסביר את הרעיון העומד מאחורי ההכנה לגיבוש הקרוב: "הרעיון הוא לתת לחבר'ה הצעירים הללו שלא התנסו מעודם באימוץ פיזי ומשמעת צבאית את ההרגשה של חיים והווי צבאי בשילוב הווי רוחני. את הגיבוש התאמנו במיוחד מכל הבחינות עבור הבחורים החרדיים, החל מתפילות מסודרות, שיעורי תורה, ארוחות כשרות למהדרין ועד לפעילות בשטח, גיבוש חברתי ופיזי, ומתן מידע לקראת השירות הצבאי".

בגיבוש פגשנו את יצחק (21) חייל חרדי מבני ברק שעומד לקראת סיום השירות בגבעתי. יצחק עבר מספר מסגרות ולאחר שלא מצא את עצמו במסגרת ישיבתית החליט להתגייס לצה"ל. התנאי הראשון שלו היה - פלוגה שתשמור על הרמה הרוחנית שלו.

"בתור בחור חרדי שהגיע מבית שבו אף אחד לא עשה צבא, הצבא נתפס בעיני כמשהו רחוק ולא היה לי ברור איך כל הדבר הזה מתנהל ומה עושים. הסדנאות פתחו לי צוהר קטן לקראת מה שהולך להיות שם בצבא. דיברתי עם חיילים חרדים שעשו את המסלול שאני הולך לעשות, התחושה הזאת מרגיעה ומעודדת".

(צילום: ארגון שח"ר)

"אחד מהדברים שחוויתי בסדנא היו פעילויות של העצמה אישית וביטחון עצמי, דברים שהיו חסרים לי ולא נתקלתי בעבר בדגש מיוחד עליהם. אין איזו דרך למצוא או לפתח את הביטחון או את העוצמות האישיות... בפעילויות המאתגרות שעשיתי גיליתי על עצמי דברים חדשים. אמנם הסדנה הייתה קצרה יחסית ובכל זאת למדתי המון על עצמי. במהלך השירות למדתי להכיר את עצמי וגם הבנתי כמה קיבלתי בזכות הסדנאות האלו".

"זו בדיוק מטרת הגיבוש" אומרים בארגון שח"ר, "לתת לבחורים את הדרך הטובה ביותר להחליט האם הם מתאימים לשירות קרבי ומה עליהם לעשות כדי לעבור אותו בדרך הטובה והיעילה ביותר ולהוציא ממנו את המירב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר